Welkom op The New Block

Dit is de site voor jongeren die denken dat ze tijd teveel hebben maar dat eigenlijk niet hebben! Bespreek serieuze onderwerpen of post bullshit, op The New Block is voor alles ruimte. Schroom je niet om je te registreren, het is gratis en er wordt niks van je verwacht. Oja. Lees ook even de regels! Ze zijn niet echt moeilijk namelijk. Als je dan ook nog van deze melding af wilt, moet je je even registreren of hieronder inloggen. Doei!

Inloggen  •  Registreren

[2014,2015 & 2016] Berg en Meer

Voor alle tijdlijnparken van De Concurrenten 3 en haar concurrenten

Re: [2003] Berg en Meer

Berichtdoor GJV » za 21 nov 2015, 17:52

2004

Het is 2004, het park opent dit jaar een aantal kleinere nieuwe attracties. De Enterprise die eerst achter het dorpspleintje van de Vliegende Magiër stond is verplaatst naar een nieuwe locatie die wat meer opvalt. Daarnaast is het aanbod uitgebreid met een glijbaan voor de kids (gebouwd door Sidijk uit Heerenveen) en een Disc-O van het merk Zamperla. Ook zijn er een aantal klassieke kermisspellen geïntroduceerd zodat de gasten van het park knuffels kunnen winnen met blikgooien, eentjes vangen, touwtje trekken en nog veel meer!

Afbeelding
Het nieuwe gebiedje, het gebouw in het midden zijn de spellen, het gebouw rechts van de glijbaan is een nieuw toiletgebouw. De omgeving van de Disc-O wordt in de toekomst nog beter geïntegreerd met de nieuwe attractie, maar daarover meer.

Afbeelding
De oude locatie van de Enterprise, deze ruimte zal de komende 2 jaar gebruikt gaan worden voor de uitbereiding van het personeelsgebied. O.a. onderhoudsloodsen en een kantoorpand zullen hier gebouwd gaan worden.

Het park doet het de komende jaren wat rustiger aan. In 2005 zal er voor het eerst sinds de heropening van het park geen nieuwe attractie openen in het park. Wel al is het park bezig met een nieuwe attractie van Intamin die in 2006 naast en achter de Disk-O geopend zal worden en waar de Disc-O onderdeel van zal gaan maken.

Afbeelding
Er zijn al een aantal grote betonnen bakken aangekomen bij het park. Het park wil nog niet teveel loslaten over de attractie, behalve dat het een “spetterend” iets gaat worden.

In 2005 dus geen nieuwe attractie. Het park gaat het komende jaar meer investeren in het onderhoud van het bos wat de laatste jaren aardig geleden heeft onder de investeringsdrift.

Tot 2005!

Medailles: 7

Re: [2004] Berg en Meer

Berichtdoor Liampie » za 21 nov 2015, 20:38

Dat ziet er best mooi uit, goeie disk-o! Ben benieuwd naar het betonnenbakkenplan.
Beheerder

Medailles: 24

Re: [2004] Berg en Meer

Berichtdoor Dimi » zo 22 nov 2015, 14:19

Ik vind het goed dat je niet gewoon een lang pad met daarlangs attracties maar meer een soort plein-layout gebruikt. Ik hou wel niet zo van die dakpannen in verschillende kleuren en van de vierkante bloemen in verschillende kleuren in de bossen.
Geert schreef:In 1989 kwam de provincie Overijssel met het idee met te gaan in de nieuwe hype. Namelijk pretparken bouwen.

Medailles: 22

Re: [2005] Berg en Meer

Berichtdoor GJV » za 26 dec 2015, 00:16

2005

Het is 2005 en hoewel het park dit jaar geen nieuwe attractie opent heeft het ondertussen zijn naam wel vastgezet in pretparkland. Het park heeft een aantal unieke attracties en voegt daar komend jaar de grootste uitbereiding van het park tot nu toe aan toe. Een groot deel van het park is afgezet vanwege de werkzaamheden. De werkzaamheden trekken veel bekijks en door de vele vaste gasten van het park is de bouw nauwkeurig via het internet te volgen.

Afbeelding
Hier zien we een deel van de bouw van de nieuwe attractie. Het park heeft het exacte attractietype nog niet bekend gemaakt, maar gezien de opbouw van de attractie gaan de geruchten sterk in de richting van een Rapid van Intamin.

Afbeelding
Het andere deel van de attractie. Gezien de supports gaat het wel om een haast uniek element voor het type attractie wat er neergezet wordt. De vijver is ook deels drooggelegd om de werkzaamheden te kunnen uitvoeren.

Afbeelding
Het park gaat aan de andere kant, uitkijkend op het unieke element een horecapunt bouwen met een terras. Zodat mensen rustig naar de attractie kunnen kijken terwijl ze genieten van een kop koffie met gebak.

Afbeelding
Dit jaar is er ook begonnen aan de bouw van de loodsen en het kantoor van het park. De loodsen zijn al klaar en worden in gebruik genomen. Het park heeft nu eindelijk de plek om rustig zijn onderhoud uit te voeren in een loods i.p.v. bij de attractie zelf. Het kantoorpand zal dit jaar gebouwd worden en zal vanaf 2006 in gebruik genomen worden.

Het park zal in 2006 dus zijn nieuwste grote attractie openen en de kantoren zullen in gebruik genomen gaan worden. Het park heeft daarnaast al toegezegd dat het in 2007 opnieuw zal uitbreiden met een kleine toevoeging in het attractie aanbod.

Tot 2006!

Re: [2005] Berg en Meer

Berichtdoor GJV » do 05 mei 2016, 14:58

2006

Het jaar begon niet zoals het park het zou willen. Het speciale element in de nieuwe attractie blijkt zo gecompliceerd te zijn om te bouwen dat Intamin het maar niet aan de praat weet te krijgen. Het park heeft besloten om de opening een jaar uit te stellen en heeft als tegemoetkoming een achtbaan van de kermis gehuurd om het gat in het attractieaanbod op te vangen. Het park gaat ervanuit dat ze de nieuwe attractie mét het element in 2007 kunnen openen. Ondertussen heeft het park wel bevestigd dat het om een rapid ride gaat, die de Friese naam “It Woeste Wetter” (vertaald: Het Woeste Water) gaat heten. De attractie is in principe in zijn huidige staat ook te openen, echter heeft de omgeving rondom de attractie ook vertraging opgelopen.

Afbeelding
De attractie is af, echter de omgeving moet nog compleet aangelegd worden.

Afbeelding
De achtbaan die het park tijdelijk in het park heeft staan. De attractie is gelegen naast het parkeerterrein en zal slechts één jaar te bezoeken zijn.

De attractie is echter niet het enige wat vertraging op heeft gelopen. Ook het nieuwe horecapunt wat bij de vlonder zou komen is nog verre van klaar. Wel is gelukkig het kantorenpand in gebruik genomen. De directie, de afdeling engineering, HR, planning, en alle andere afdelingen die het park draaiende houden zitten nu in één gebouw bij elkaar, i.p.v. in pandjes verspreid door het dorp.

Afbeelding
Het park heeft expres gekozen voor een enorm gebouw, zodat het imposant overkomt.

Volgend jaar opent dus de nieuwe attractie van het jaar. De attractie voor het jaar 2007 is hiermee ook een jaartje opgeschoven. We zien je graag terug in 2007!

2007

We zijn aanbeland in 2007, het park opent dan eindelijk zijn nieuwe attractie “It Woeste Wetter” voor het grote publiek, zonder de grote toren helaas. Intamin is er niet in geslaagd om het systeem zodanig werkend te krijgen dat het een prettige en veilige ervaring is. De toren is wel helemaal opgebouwd en zal ook blijven staan, omdat het park hoopt de toren ooit nog in gebruik te kunnen gaan nemen.

Afbeelding
De omgeving van het station, nu ook fleurig omringd door de beplanting.

De omgeving rondom het meer heeft met de opening van de attractie en het nieuwe horecapunt een flinke opknapbeurt gekregen. Rondom het meer vindt men nu een ware zee aan bloemen en beplanting.

Afbeelding
de toren staat er stil bij zo, ook is de baan die gebouwd was vanaf de toren afgebroken en is er een nieuw stuk baan aangelegd zodat de bootjes toch het rondje af kunnen maken. Het park is nog niet klaar met haar beplanting. De bebossing rondom het meer heeft tijdens de bouw van de afgelopen jaren aardig wat klappen gekregen en het park gaat deze zo goed mogelijk proberen te herstellen.

Het nieuwe horecapunt, waar men vers belegde broodjes, koffie en frisdranken kan halen is dit jaar ook eindelijk geopend. Na het pechjaar 2006 heeft het park de goede richting weer gevonden.

Afbeelding
Terwijl je geniet van je lekkere broodje kaas kan je vanaf de vlonder lekker kijken naar de mensen die in It Woese Wetter zitten.

Het park blijft niet stilzitten en heeft zijn volgende uitbereiding aangekondigd. Het zal sinds De Vliegende Magiër de eerste attractie zijn rondom een verhaal. Het beloofd een van de meest spectaculairste attracties van Nederland te worden.

Tot 2008, als je durft…

Re: [2006 & 2007] Berg en Meer

Berichtdoor Jappy » za 07 mei 2016, 13:25

Ziet er zeker niet slecht uit, helemaal niet! Zou tof zijn moest je zo'n steile drop aan die toren kunnen vastmaken. Ook vind ik je kleurengebruik heel vrolijk, dat is iets wat deze soort tijdlijn-parken nogal eens missen. Tenslotte vind ik wel dat je park een beetje leven mist. De paden kunnen wat bankjes, prullenbakken en lantaarnpalen gebruiken. Enkele peeps zouden ook niet misstaan. Voor de rest ben ik benieuwd wat je in de toekomst gaat toevoegen.
"How hard can it be??"

'My dick doesn't have eyes' - FredD, 2017

Medailles: 2

Berichtdoor Liampie » za 07 mei 2016, 13:48

Die toren is vet! Nieuwe beplanting is best mooi, maar nu al op 't randje van overkill. Je moet andere oplossingen voor je beplanting gaan verzinnen. Het probleem zit hem denk ik in de mix. Die grote eik, dat gele gedrocht, wat een rommeltje! Je kan met parkdat de bomen omwisselen voor andere bomen (van eenzelfde formaat, wordt bij de eik lastig), heel eenvoudig. Anders kan je met OpenRCT (gebruik je dat al? aanrader) snel de beplanting opnieuw doen met de bomenplaatstool, zonder terug te gaan in de scenario editor.
Beheerder

Berichtdoor Dimi » za 07 mei 2016, 15:08

Ik vind het nog een beetje steriel allemaal. Brede, rechte, lege paden, open grasvlaktes, hoekig en blokkerig, de beplanting zoals Liam zegt... Je zou het wat gezelliger moeten maken.

Die Open RCT2, wat zijn de voordelen eigenlijk? Ik heb er al wat over gelezen dat het open source is enzo maar wat zijn nu echt de verschilen? Heb je soms geen trainers meer nodig?
Geert schreef:In 1989 kwam de provincie Overijssel met het idee met te gaan in de nieuwe hype. Namelijk pretparken bouwen.

Berichtdoor Jappy » za 07 mei 2016, 16:07

Goh, waar beginnen? OpenRCT2 werkt door middel van een of andere code die op de officiële RCT2 code inwerkt. Je hebt dus wel nog het originele spel nodig (disk, download). Je kan er van alles mee doen! Aanpassing van stijlen, multiplayer, object selector in-game (dus niet alleen meer in de editor) en praktisch alle functies van 8cars ingebouwd, zoals onder andere cheats voor geld, peeps en personeel, maar ook zero clearance al werkt deze anders dan met 8cars. Hierdoor is merging ook een pak makkelijker geworden. Alleen Map Object Manipulator zit er niet in. Ook zijn er enkele functies die er wel voor zorgen dat je spel niet meer compatibel is met het originele spel zoals ingebouwde onzichtbare attractie-ingangen en -uitgangen. Maar als je die niet gebruikt zijn savegames van RCT2 en ORCT2 perfect uitwisselbaar. Grootste nadeel is de gewijzigde peep AI, ze zijn nog dommer dan voordien...

Maar buiten dat, bijna niets anders dan voordelen! Het maakt het bouwen zoveel makkelijker en sneller!
"How hard can it be??"

Berichtdoor Dimi » za 07 mei 2016, 18:08

Wauw, ingebouwd mergen, objecten selecteren en onzichtbare in- en uitgangen zijn wel enorme voordelen! Als ik ooit of binnenkort nog eens terug met RCT begin zal ik het zeker gebruiken, want dat eindeloze tijdverlies met hacken heb ik altijd een groot nadeel gevonden. Kan je dus savegames van RCT2 met hacks in openen in ORCT2? En weet je hoe het zit met compatibiliteit, werkt alles op Windows 10? Dat vond ik ook altijd zo'n nadeel, dat ik altijd een virtuele pc moest gebruiken en dat is zo'n gedoe.

Berichtdoor Liampie » za 07 mei 2016, 19:54

Volgens mij werkt OpenRCT op meer operating systems dan gewoon RCT, maar pin me er niet op vast. Ook gemakkelijk in gebruik te nemen, en nadat je het gewone spel hebt geinstalleerd heb je geen cd meer nodig.

Maar inderdaad, het is zeer aan te raden. Het dekt nog niet de volledige lading van wat er mogelijk was in RCT, maar het voegt ook weer heel veel mogelijkheden toe. Al met al is het een stuk gemakkelijk om in te bouwen dan gewone RCT. Je hebt nu geen flikkerende objecten met de ingebouwde zero clearance, and elke object dat je plaatst is meteen ook 'gezero'd'; je hoeft dus eigenlijk nooit clearances te restoren. Een andere coole toevoeging die denk ik alleen maar groter gaat worden: multiplayer. Ik bouw al weken met Fisch aan zijn park, met ook optredens van Stoksy, Alex, Tolsimir, Cocoa en meer. Superleuk.

Als je geen gekke dingen doet blijft je spel gewoon compatibel.
Beheerder

Berichtdoor Jappy » zo 08 mei 2016, 09:57

Normaal gezien is OpenRCT2 compatibel met Windows 10, dacht dat ik dat gelezen heb op hun website. Raar dat deze nog niet gelinked is. Bij deze: https://openrct2.org/

Hopelijk kom je snel terug naar RCT, dat Dollywood-project is nog altijd niet af.... Met OpenRCT2 zou dat nu veel sneller kunnen! :+
"How hard can it be??"

Berichtdoor Dimi » zo 08 mei 2016, 10:36

Zeer interessant. En dat mijn savegame van Dollywood al vol 8 cars-hack zit is dus geen probleem als ik het zou willen openen in ORCT2?

Berichtdoor Jappy » zo 08 mei 2016, 10:40

Normaal gezien is dat geen probleem, maar dat kan ik niet garanderen. Wel werken parken met Hex-editing niet in in OpenRCT2, dat heeft Liam al ondervonden, maar ik denk wel dat praktisch alle 8cars hacks werken in Open. Ik heb persoonlijk geen problemen gevonden met geen enkel park, zowel niet van mezelf als elke download van NE.
"How hard can it be??"

Berichtdoor GJV » zo 08 mei 2016, 23:02

Ik heb Open, alleen nog niet in m'n VM staan, wat zou betekenen dat ik alles moet overzetten van de VM naar m'n gewone PC en dat kost wat tijd i.v.m. de grootte van de mappen. Gaat wel gebeuren, sowieso om de ingangen e.d. straks onzichtbaar te maken voor release en de laatste puntjes op de "i" te zetten. Bedankt voor de kritiek guys, vooral rondom de foliage.

Trouwens, ik heb bij het maken van de map in de scenario editor een fout gemaakt bij het plaatsen van de guest entry point, waardoor er geen peeps het park in kunnen. Nu heb ik al gekeken of dat makkelijk te fixen is met 8-cars, maar daar kwam ik niet uit. Is dat met open ook makkelijk te doen?

Berichtdoor Liampie » ma 09 mei 2016, 07:33

Ja!
Beheerder

Berichtdoor GJV » za 09 jul 2016, 15:11

2008

We zijn in 2008 belandt en het park opent dit jaar zijn tweede attractie rondom een verhaal. Lokale schrijver P. Enneveer heeft zijn pen weer uit zijn borstzakje gehaald en heeft een verhaal bedacht wat zich afspeelt in de tijd dat de gaswinning in Groningen net begonnen. Er is een grote boortoren gebouwd waarmee het gas werd gewonnen. Hoewel de creatieve afdeling van het park zich met het ontwerpen niet helemaal aan de waarheid heeft gehouden is het een pareltje van een attractie geworden.

Er is net een gasbel ontdekt in Groningen en een rijke investeerder, dhr. G. A. S. Bel koopt een groot stuk grond om te beginnen met de ontginning van het gas, hij bouwt een imposante constructie om het gas te ontginnen met een prachtig kantoor ernaast. Hij heeft echter moeite met het vinden van personeel, de grond waarop zijn raffinaderij staat is namelijk een oude, middeleeuwse begraafplaats en is volgens de lokale bevolking vervloekt. Hij besluit om een deal te sluiten met een lokale kroegeigenaar. De eigenaar van de kroeg voert de potentiële werknemers dronken waarna ze door handlangers van dhr. Bel door een achteruitgang naar de werkplaats worden geleid. Loop samen met de potentiële werknemers deze route en neem plaats in de schackt en vind uit of de plek echt vervloekt is in “Schadelijke Schacht”…

Afbeelding
Hier zien we de prachtige toren die het park heeft opgetrokken. In de toren zit een Gyro Drop van Intamin verwerkt.

Afbeelding
De kroeg waarin de lokale bevolking dronken werd gevoerd. In het gebouw zit een korte voorshow die het verhaal duidelijk maakt. Ook is er ruimte gemaakt voor een klein horecapuntje waar bier en Hamburgers verkocht worden.

Het parkzal ook volgend jaar niet stilzitten en opnieuw uitbreiden met een nieuwe attractie. Dit zal dit keer geen attractie van Intamin zijn, het bedrijf heeft zijn aandelen in het park verkocht aan de investeringsmaatschappij die de al het merendeel van de aandelen in handen had. Ook zal het park komend jaar zijn eerste fase van het herbebossingsplan ten uitvoering brengen.

Afbeelding
De locatie van de nieuwe attractie. Het park houdt nog even geheim wat het gaat worden, maar geruchten zeggen dat er nog meerdere opties open staan. Ook zien we hier een ander nieuwe horeca locatie met een klein terrasje.

Tot 2009!

Berichtdoor Liampie » zo 10 jul 2016, 15:43

Haha, wat een kutverhaal. :') Het ziet er allemaal best goed uit, de beplanting is ook erg verbeterd. Het begint eindelijk echt een park te worden. Waar zijn alle peeps?
Beheerder

Berichtdoor Jappy » zo 10 jul 2016, 21:28

Je hebt die naam van me serieus gehouden?! :p Wel, waarom ook niet! Het begint er steeds beter uit te zien, al zouden peeps idd veel helpen met het maken van sfeer.
"How hard can it be??"

Re: [2008] Berg en Meer

Berichtdoor GJV » zo 10 jul 2016, 22:25

Peeps lopen er wel wat rond (1400 op het moment), maar dat is erg wisselend aangezien ze constant boos zijn omdat ze verdwalen :'). Onder de berg ligt ondertussen al een compleet ondergronds stelsel van gangen welke nog even weggewerkt moet worden (want onder een afvalberg kan je niet lopen natuurlijk).

Tot welk jaar gaan we door btw? 2016 of nog langer?

Berichtdoor Liampie » zo 10 jul 2016, 23:32

Ik dacht eerst 2016, maar dat was in 2014. Zou nu 2018 redelijk vinden. Maar de Concurrenten zijn redelijk uit elkaar gevallen dus ik denk dat het ieder voor zich is.
Beheerder

Berichtdoor GJV » ma 11 jul 2016, 10:39

Ah okay, ik wilde in eerste instantie tot 2016 gaan en eindigen met een klapper, maar misschien dat ik er wel iets tussen kan plakken.

Berichtdoor Jappy » ma 11 jul 2016, 11:30

Alleen Faas, jij, Liam en Paul zijn er nog mee bezig. En zelfs dan nog maar zelden. Misschien moet ik me er maar es mee inmengen. Vrij zeker dat ik een heel project uit de grond kan stampen én tot 2014 geraken voor dat de rest heeft ingehaald!
"How hard can it be??"

Berichtdoor Geert » ma 11 jul 2016, 11:43

Hé, en ik dan.
Dimi schreef:De frons bleef, ik aarzelde even, en gaf hem toen plots een high five.

_0_

Medailles: 5

Berichtdoor Uw grote leider Fred » ma 11 jul 2016, 12:21

Of gewoon van start beginnen Jappy? Heb stiekem ook wel zin maar voorlopig geen tijd.
Faas schreef:Mensen zijn de nieuwe paarden.

VorigeVolgende

Keer terug naar Realisme & Recreaties Block