Welkom op The New Block

Dit is de site voor jongeren die denken dat ze tijd teveel hebben maar dat eigenlijk niet hebben! Bespreek serieuze onderwerpen of post bullshit, op The New Block is voor alles ruimte. Schroom je niet om je te registreren, het is gratis en er wordt niks van je verwacht. Oja. Lees ook even de regels! Ze zijn niet echt moeilijk namelijk. Als je dan ook nog van deze melding af wilt, moet je je even registreren of hieronder inloggen. Doei!

Inloggen  •  Registreren

[2017] De Bedriegertjes

Voor alle tijdlijnparken van De Concurrenten 3 en haar concurrenten

Re: [2012] De Bedriegertjes

Berichtdoor Sulakke » di 06 jun 2017, 15:17

Kun je niet beter een tram op de spoorrails laten rijden? Dit slaat nergens op natuurlijk.

Medailles: 8

Berichtdoor Faas » di 06 jun 2017, 16:32

Leuk! Ik wist niet dat je peeps op 1/4 hoogte kon laten lopen, of lijkt dat zo?
Arjan v L schreef:Ik heb liever een nieuwe aarde zonder de allesverwoestende rijke elite (illuminati).

Medailles: 14

Berichtdoor Dimi » di 06 jun 2017, 18:32

Heel mooi allemaal!
Geert schreef:In 1989 kwam de provincie Overijssel met het idee met te gaan in de nieuwe hype. Namelijk pretparken bouwen.

Medailles: 22

Berichtdoor Liampie » di 06 jun 2017, 20:25

Jappy schreef:Volgens mij heb ik die Jaszmin eerder ontmoet.

Dat kan heel goed, ze heeft twintig jaar ervaring met cammen.

Sulakke schreef:Kun je niet beter een tram op de spoorrails laten rijden? Dit slaat nergens op natuurlijk.

Dat vond het park zonde van de trein. Maar misschien in de toekomst?

Faas schreef:Leuk! Ik wist niet dat je peeps op 1/4 hoogte kon laten lopen, of lijkt dat zo?

Dat lijkt zo en dat is zo. Vroeger kon je met map object manipulation paden +1 of -1 doen, en nu kan dat met de tile inspector. De paden blijven dan nog wel verbonden! Heb het ook toegepast bij de huifkar, daar 'klimmen' de peeps doorheen!

Ik ben inmiddels bezig met 2013 alweer. Ik zit er eindelijk weer lekker in.
Beheerder

Medailles: 24

Berichtdoor Rene » za 10 jun 2017, 11:21

Leuke update weer! Het Frontier gebied ziet er lekker knus uit zo!

Medailles: 2

Berichtdoor Uw grote leider Fred » zo 11 jun 2017, 17:33

Leuk frontier gebiedje. Alles ziet er zoals gewoonlijk goed uit.
Faas schreef:Mensen zijn de nieuwe paarden.

Medailles: 7

Berichtdoor Paul » za 17 jun 2017, 13:24

Die stoomtrein slaat nu echt als een lul op een drumstel... Dat je zelf goudklompjes kan zoeken in het park is dan wel weer heel cool. Leuke update goed dat je verder gaat!

Medailles: 3

Berichtdoor Sulakke » zo 18 jun 2017, 09:58

#wegmetdestoomtrein

Berichtdoor Sulakke » zo 18 jun 2017, 17:29

Ik was vandaag in je park. Ik wist niet dat het echt bestond, totdat ik door de bedriegertjesfontein werd natgespoten.

Berichtdoor Jappy » zo 18 jun 2017, 20:14

Ik houd m'n mond over die stoomtrein.... :D Maar als spoorwegliefhebber ben ik standvastig tegen elke vorm van verwijdering en/of sloop. Indien dat toch het geval zou zijn, dan richt ik de Stichting Rosendael Stoomtrein op.

Ik moet dat kasteel ook eens gaan bezoeken. ik zal teleurgesteld zijn wanneer er geen B&M flying met ballonnenthema staat.
"How hard can it be??"

'My dick doesn't have eyes' - FredD, 2017

Berichtdoor Liampie » di 04 jul 2017, 00:34

Afbeelding

2013

Vorig jaar namen we afscheid van de Power Mouse, en dit jaar zorgen we ervoor dat niemand nog aan de Power Mouse hoeft te denken. Met de Magic Carpet hebben we een superieure familieachtbaan in huis gehaald, die aansluit bij het Arabische thema van de aangrenzende Kasbah.

Afbeelding

Afbeelding

De Magic Carpet is goed zichtbaar vanaf de weg, en is dus een mooi uithangsbord voor het park.

Afbeelding

Was dat dan het grote nieuws? Nee! Het grote nieuws is dat het Center Parcs bungalowpark, dat ruim een decennium geleden al werd aangekondigd, eindelijk doorgang heeft gevonden na een heleboel bureaucratische rompslomp en organisatorische tegenvallers. Dit bungalowpark ontwikkelen wij samen met Center Parcs, en kan op financiële steun rekenen van de gemeente Gelderstroom. Onze dank gaat uit naar Dietrich von Kuttingen, die als voorzitter van het regioplatform en bestuurslid van De Bedriegertjes jarenlang heeft ingezet voor dit project. Het nieuwe bungalowpark opent volgend jaar al, en telt 400 bedden, met de mogelijkheid om uit te breiden tot 800 bedden.

Zie hier een plankaart uit het jaar 2000; de locatie van het nieuwe park is niet veranderd:

Afbeelding

Omdat het bungalowpark midden in het bos wordt aangelegd, moet er veel bos worden gekapt. Oorspronkelijk was het plan om het park een maximale capaciteit van 1100 bedden te geven, maar in een slimme deal waarin De Bedriegertjes afstand heeft gedaan van een deel van de aandelen in het nieuwe park, is dit teruggebracht naar 800. In ruil daarvoor heeft De Bedriegertjes een paar hectare grond aangrenzend aan het park kunnen kopen, waardoor het park zich kan uitbreiden! De komende jaren zijn dus veelbelovend. Volgend jaar zijn we aanwezig bij de opening van het nieuwe bungalowpark, en maken we meer over onze uitbreidingsplannen bekend!
Beheerder

Berichtdoor Jappy » di 04 jul 2017, 08:39

Yeeeey! Bungalowpark! Mooie coaster, blij dat je die niet aan de overkant van de weg hebt gebouwd. Ik weet niet wat ik echt moet denken van dat stukje dambordpad voor de ingang van de attractie.
"How hard can it be??"

Berichtdoor Uw grote leider Fred » di 04 jul 2017, 13:32

Mooie coaster, lekkere lay-out en mooie kleurtjers. Dat is de ideale familiebaan ja (al moet er wel wat pit inzitten, niet zoals die saaie van Bobbejaanland). Btw, op de vorige overview leek de map veel kleiner. Gelukkig is dat makkelijk aan te passen met openrct. Het park is in oppervlakte toch enorm gegroeid sinds 2000. Mooi zo.
Faas schreef:Mensen zijn de nieuwe paarden.

Medailles: 7

Berichtdoor Paul » di 04 jul 2017, 19:19

Ja de map is groter geworden! Leuke toevoeging voor het park.

Berichtdoor Dimi » wo 05 jul 2017, 21:34

Heel mooi, zo'n hangende achtbaan. Met tuinklok en al.
Geert schreef:In 1989 kwam de provincie Overijssel met het idee met te gaan in de nieuwe hype. Namelijk pretparken bouwen.

Medailles: 22

Berichtdoor Rene » wo 05 jul 2017, 21:47

Jammer dat hij vrij kort is, maar verder wel een hele mooie baan. Ik hou er altijd wel van als achtbanen lekker vrolijke kleuren hebben, zoals hier zeker het geval is!

Berichtdoor Liampie » za 02 dec 2017, 15:58

Afbeelding

2014

2014 is een belangrijk jaar. Niet alleen voor De Bedriegertjes, maar voor de gehele regio! Na ruim een decennium bakkeleien opent Center Parcs eindelijk haar bungalowpark, in samenwerking met ons. Met zowel ons eigen park, het naburige Slot Swaffelhoeve, de vestingstad Slobberveen, en de vele natuur heeft de regio flink wat aantrekkingskracht voor recreatie en toerisme. Dankzij het nieuwe bungalowpark kan deze potentie eindelijk volledig benut worden.

Afbeelding

Het park ligt vlak langs de snelweg, maar beschut door het bos. Oftewel de gulden middenweg tussen bereikbaarheid en rust!

Afbeelding

Door het park heen zijn enkele speeltuintjes en andere faciliteiten te vinden.

Afbeelding

Het gros van de huisjes heeft vier bedden, maar sommigen hebben een groter gemeenschappelijke ruimte. Achterin het park zijn er enkele grotere huisjes waarin acht personen kunnen overnachten. Zo kunnen katholieke gezinnen ook gewoon een huisje huren.

Een overzichtje:

Afbeelding

Er is nog financieel en bestuurlijk draagvlak over om het park te verdubbelen in capaciteit. Daarom opent volgend jaar fase 2, waarin vooral meer faciliteiten aan het park worden toegevoegd.

In De Bedriegertjes wordt ondertussen hard gewerkt voor de nieuwe uitbreiding van 2015. Onderdeel van de deal die de ontwikkeling van het Bungalowpark mogelijk maakte, is dat de capaciteit van het park iets kleiner is dan gepland, met als tegenprestatie dat wij een stuk grond grenzend aan het park konden aankopen en bebouwen. Dit nieuwe gebied bevindt zich dus buiten de huidige parkgrenzen, aan de andere kant van de provinciale weg. Er komt dus een brug! En aan de andere kant van de brug? Een nieuw parkdeel met een 'koud' thema en achtbaan van Nederlandse makelij, evenals een congrescentrum.

Afbeelding

Joe!
Beheerder

Re: [2014] De Bedriegertjes

Berichtdoor Rene » za 02 dec 2017, 18:59

Tof dat de bedriegertjes nog groter gaat worden! Ik ben benieuwd wat je van een koud weet te gaan maken.

Berichtdoor Paul » ma 04 dec 2017, 18:17

Leuke update! Bungalow park is een parel in alle simpelheid. Ben benieuwd hoe het nieuwe park gedeelte zich ontwikkeld.

Berichtdoor Jappy » wo 06 dec 2017, 11:05

Ziet er een zeer leuk bungalowpark uit. Ik ben fan van je ontvangstgebouwtjes. Het heeft bijna iets Biesboschiaans. Ik ben benieuwd naar je volgende uitbreiding in dat aanliggend stukje grond.
"How hard can it be??"

Berichtdoor Liampie » wo 19 sep 2018, 13:34

Afbeelding

2015

Na een jaar van kappen en bouwen, kunnen we eindelijk de nieuwe parkuitbreiding presenteren! Middels een brug kunnen bezoekers nu vanaf het Arabische themagebied de weg oversteken, om zo in Sektor X terecht te komen.

Afbeelding

Sektor X is een militaire basis op een geheime locatie ergens op een noordelijke breedtegraad, vol experimentele technologie en overheidsgeheimen. Blikvanger in het gebied (en vanaf de openbare weg!) is 'Prototype', een hypermoderne achtbaan ontworpen door het Nederlandse bedrijf Vekoma. De baan bevat een 46 meter hoge lifthill, met een verticale val, drie inversies en een heleboel snelle bochten en heuvels waain je uit je stoeltje wordt gekatapulteerd. Voor wie Prototype wat te heftig is, staat er in het gebied ook een UFO, die je tot 80 meter hoogte brengt voor een prachtig uitzicht over het park en de bosrijke omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Aan de kopse kant van Sektor X hebben we een congres- en evenementencentrum geopend. In dit gebouw vindt je naast vergaderzalen en aula's ook The Signal, een kleine bioscoop waarin de stoelen meebewegen met de aktie, en een escape room genaamd Escape From Kamchatka Base. Gedurende de dag zijn deze attracties vanuit het park toegankelijk, maar buiten reguliere openingstijden kunnen deze attracties ook ingezet worden voor familieuitjes, bedrijfsevenementen or andere gelegenheden. Het congres- en evenementencentrum is daarom ook van buitenaf toegankelijk, met een eigen parkeerplaats.

Afbeelding

Afbeelding

Een overzicht van het park in 2015:

Afbeelding

Het Center Parcs resort even buiten het park draait in dit eerste jaar goed; de bezetting is vrij hoog en alle recreatiebestemmingen in de regio geven aan meer bezoekers te hebben ontvangen. Hoewel er in ruil voor de aanleg van Sektor X de maximale omvang van Center Parcs iets ingekrompen is, blijft er nog altijd ruimte voor uitbreidingen. Volgend jaar zullen er daarom meer huisjes worden toegevoegd, evenals een groot indoor zwembad en recreatiecentrum. Deze stonden sowieso al op de agenda.

Tot volgend jaar!
Beheerder

Re: [2015] De Bedriegertjes

Berichtdoor Jappy » wo 19 sep 2018, 18:13

Wat een leuke uitbreiding. Wat een tof idee die escaperoom. Wat is je park layout nu wel spuuglelijk :p
Ben benieuwd in welke richting je nu gaat uitbreiden.
"How hard can it be??"

Berichtdoor Steven » wo 19 sep 2018, 19:47

Toffe achtbaan, al ben ik geen fan van de steile lifthill en de supports, maar het blijkt dat dit denk ik een kwestie van smaak is ;) Verder vind ik het concept van die nieuwe Vekoma's erg geslaagd en komt de baan goed over zoals hij bedoeld is!
Het congresgebouw is erg geslaagd, net gebouw. Leuk idee met die escape room idd!

Ik ben alleen geen fan van het gele dak van het achtbaangebouw. Komt nu iets te veel als een excuus-kleur over van 'we hebben wat anders dan wit/zwart/rood nodig' maar het geel steekt naar mijn idee te veel af... Misschien iets anders dan een primaire kleur in dit gebied ;)

Berichtdoor Geert » wo 19 sep 2018, 20:04

Prachtige uitbreiding dit. Leuk om te zien dat het park hopelijk zijn einde nog gaat halen. Het congresgebouw is mijn favorietje. Laat ook een stukje oldschool Liam zien naar mijn mening.
Dimi schreef:De frons bleef, ik aarzelde even, en gaf hem toen plots een high five.

_0_

Medailles: 5

Berichtdoor MK98 » wo 19 sep 2018, 20:11

Aparte layout, maar wel geinig. Leuke interacties ook. De achterkant van dat congresgebouw is echt geweldig. Ik ben ook geen fan van die gele accenten. Het komt ietwat geforceerd over.

VorigeVolgende

Keer terug naar Realisme & Recreaties Block