Welkom op The New Block

Dit is de site voor jongeren die denken dat ze tijd teveel hebben maar dat eigenlijk niet hebben! Bespreek serieuze onderwerpen of post bullshit, op The New Block is voor alles ruimte. Schroom je niet om je te registreren, het is gratis en er wordt niks van je verwacht. Oja. Lees ook even de regels! Ze zijn niet echt moeilijk namelijk. Als je dan ook nog van deze melding af wilt, moet je je even registreren of hieronder inloggen. Doei!

Inloggen  •  Registreren

[2017] De Bedriegertjes

Voor alle tijdlijnparken van De Concurrenten 3 en haar concurrenten

Re: [2008] De Bedriegertjes

Berichtdoor Uw grote leider Fred » zo 23 okt 2016, 09:05

Een pretpark zonder boomstammen is de term pretpark niet waard! Daarom, een nieuwe boomstammenbaan ;) En een darkride zou ook nog goed passen ja.
Faas schreef:Mensen zijn de nieuwe paarden.

Medailles: 7

Berichtdoor Geert » zo 23 okt 2016, 09:23

Dus de efteling is geen pretpark?
Dimi schreef:De frons bleef, ik aarzelde even, en gaf hem toen plots een high five.

_0_

Medailles: 5

Berichtdoor Uw grote leider Fred » zo 23 okt 2016, 09:59

Geert schreef:Dus de efteling is geen pretpark?

Dat missen ze toch enorm daar. Het was bij wijze van spreke, quasi elk pretpark heeft er één. Disney en Efteling zijn zowat de uitzondering.

Berichtdoor Jappy » zo 23 okt 2016, 10:11

Geert heeft gelijk, een goeie darkride ontbreekt nog.
"How hard can it be??"

'My dick doesn't have eyes' - FredD, 2017

Medailles: 2

Berichtdoor Dimi » zo 23 okt 2016, 11:22

Een dark ride, prima, maar het is wel Rollercoaster Tycoon, niet Dark Ride Tycoon, dus bouw gewoon nog achtbanen. Bijvoorbeeld een indoorachtbaan, een bobslee, een waterachtbaan, een hangende kinderachtbaan, een gelanceerde achtbaan,...
Geert schreef:In 1989 kwam de provincie Overijssel met het idee met te gaan in de nieuwe hype. Namelijk pretparken bouwen.

Medailles: 22

Berichtdoor Jappy » zo 23 okt 2016, 11:31

Indoor achtbaan
"How hard can it be??"

Berichtdoor Rene » zo 23 okt 2016, 11:44

Ik ga ook voor de indoor achtbaan!

Berichtdoor Geert » zo 23 okt 2016, 14:39

Ik bedoelde met darkride ook de mogelijkheid indoorachtbaan. Dus daar schaar ik me ook achter.
Dimi schreef:De frons bleef, ik aarzelde even, en gaf hem toen plots een high five.

_0_

Berichtdoor Liampie » zo 23 okt 2016, 14:48

Ik zat zelf te denken aan meer overdekte attracties, want bijna alles is in de open lucht. Ik heb de afgelopen jaren behoorlijk veel thrill rides toegevoegd, dus als ik nu een familieattractie wil toevoegen zijn de opties wel wat bepertker qua achtbanen. Indoor achtbanen zie ik sowieso niet heel erg zitten, die zijn behoorlijk uit de mode anno 2010 en later. Zelfde voor bobsleebanen, mijntreinen...

Misschien is het inspiratieloosheid, misschien ben ik out of touch met pretparken tegenwoordig, maar ik vind het gewoon lastig om moderne familievriendelijke attracties te verzinnen.

De log flume discussie is een beetje debiel. Tivoli heeft ook geen log flume. Of Parque Warner een log flume heeft kan je betwisten. En er zijn vast nog meer stadsparken zonder log flume.
Beheerder

Medailles: 24

Berichtdoor Faas » zo 23 okt 2016, 14:54

Swaffelhoeve heeft ook geen log flume. Wel een waterattractie met piratenthema trouwens.

Vette update Liampie. Misschien een splash battle zoals in walibi? Of iets meer interactiefs?
Arjan v L schreef:Ik heb liever een nieuwe aarde zonder de allesverwoestende rijke elite (illuminati).

Medailles: 14

Berichtdoor Geert » zo 23 okt 2016, 15:04

Misschien dan zo attractie als hartenhof oid? Ik bouw met Valkenbeek ook maar wat ik leuk vind en niet perse historisch correct.

_0_

Berichtdoor Jappy » zo 23 okt 2016, 15:05

Kom op zeg, we zitten in De Concurrenten, een tijdlijn"wedstrijd" à la 2006. IEMAND moet toch een Vliegende Hollander rip-off bouwen?
"How hard can it be??"

Berichtdoor Paul » zo 23 okt 2016, 15:42

Die heeft Delta Park Neeltje Jans al lang!

Ik zou ook wat meer binnen attracties plaatsen.

Medailles: 3

Berichtdoor Uw grote leider Fred » zo 23 okt 2016, 16:17

De Bedriegertjes is geen stadspark en het concept stadspark vind ik kut. Dus, moderne log flume a la Chiapas aub :)

Berichtdoor Dimi » zo 23 okt 2016, 16:52

Zo jammer dat indoorachtbanen passé zijn geworden, ik ben altijd al fan geweest. Historische accuraatheid boeit toch nauwelijks, zolang het niet compleet onrealistisch is? Een moderne bob of moet mijntrein moet ook kunnen vind ik.
Fred, wat er is nu mis met stadsparken? Jij hebt soms ook wel rare meningen over pretparken hoor. Als ze mooi zijn en er zijn leuke attracties is alles toch prima?
Geert schreef:In 1989 kwam de provincie Overijssel met het idee met te gaan in de nieuwe hype. Namelijk pretparken bouwen.

Medailles: 22

Berichtdoor Liampie » zo 23 okt 2016, 16:59

Ik had laatst Linnanmäki aan de telefoon, en hij zei "Hyvää iltaa! Fred iis küt."

Dimi klopt, het hoeft niet helemaal historisch accuraat. Maar voor de geloofwaardigheid vind ik het wel belangrijk om het park in te bedden in daadwerkelijke bewegingen binnen de pretparkbusiness. Daarin is wel ruimte voor uitzonderingen en unieke attracties, maar ik denk dat mijn park al uniek genoeg is. Bovendien zou een ietwat ouderwetse attractie als dat niet helemaal passen binnen de huidige richting van het park, die toch tamelijk vooruitstrevend is. Maar wie weet!
Beheerder

Berichtdoor Uw grote leider Fred » zo 23 okt 2016, 21:09

Dimi schreef:Fred, wat er is nu mis met stadsparken? Jij hebt soms ook wel rare meningen over pretparken hoor. Als ze mooi zijn en er zijn leuke attracties is alles toch prima?

Heb er vorig jaar een paar bezocht in Denemarken/Zweden en ik vond ze tegenvallen. De sfeer is heel anders dan bij een 'gewoon' pretpark en het beviel me niet. Ik had echt het gevoel om in een park in de stad te wandelen waar wat kermisrides vast zijn ineengezet. En van eerst nog een entreeprijs te betalen en dan nog per ride vind ik een sfeerkiller. Zeker bij Tivoli waar je nog eens entree moet betalen als je het park weer wilt binnen gaan nadat je al binnen bent geweest en dus al eens entree hebt betaald.

Ik mistte zowat deftige inplanting van de rides etc en iets of wat thematisatie (er zijn ook pretparken zonder thematisatie maar daar is alles wel netjes ingeplant enzo). Gevoel dat het sterkst was met Bakken, vond ik echt een kutpark, en minder bij Tivoli maar ook dat vond ik maar niks. Linnanmaki nog niet bezocht dus daar kan ik echt niks over zeggen ;) Ik blijf er bij dat Boomstammetjes gewoon bij een pretpark hoort, die behoren echt overal bij de populairste attracties. Echt waar!

Berichtdoor Sulakke » za 29 okt 2016, 05:25

Ik wil ook moderne boomstammen.

Medailles: 8

Berichtdoor Liampie » zo 30 okt 2016, 02:22

Afbeelding

2010

Zoals vorig jaar aangekondigd (en ook bijna tien jaar geleden) hebben we het gebied rondom de log flume nu eindelijk eens goed aangepakt. De log flume is verdwenen, de botsauto's liggen ergens opgeslagen, en op dezelfde plek is een nieuwe log flume verrezen met een simpelere layout, maar met een veel spectaculairdere drop en uitbundige thematisering. Ook de rest van het piratengebied is voorzien van nieuwe thematisering, waardoor het thema nu veel beter tot zijn recht komt.

Hier is de nieuwe log flume, genaamd Keelhauled, te zien. De vijver is bijna geheel nieuw uitgegraven. Rondom de vijver zijn steigers aangelegd, met kanonnen waarmee je voor vijftig cent water kan spuiten op de bezoekers die op dat moment gekielhaald worden in de attractie.

Afbeelding

Rechts van Keelhauled kan je zien dat ook de snoepwinkel vernieuwd is. Op het oude gebouw is een extra decoratieve verdieping met trapgevel toegevoegd.

Afbeelding

Links zie je een nieuw toiletgebouw.

Afbeelding

De nieuwe log flume beslaat niet de gehele oppervlakte van de oude log flume, die vrij uitgestrekt was. Daardoor is er nu een lapje grond leeg komen te staan. Hiervoor bestaan al plannen, maar we willen graag de investeringen een beetje spreiden. De komende paar jaar zal in de zomer het grasveld gebruikt worden als festivalterrein voor een originele parkshow met muziek, toneel en dans. Er kunnen ook snacks genuttigd worden.

Afbeelding

In acht nemend dat het nieuw vrijgekomen terrein over een paar jaar alweer bebouwd is, ontstaat er een interessante situatie waarbij het park nagenoeg vol is. Het zal haast onmogelijk worden om nieuwe attracties van formaat toe te voegen, zonder deze over en door de bestaande attracties te bouwen. Dat is niet wat we willen. Er zit dus niets anders op dan wellicht wat attracties te verkopen of aan te passen. We hebben huidige aanbod geinventariseerd en zijn tot een plan gekomen om ruimte in het park te scheppen.

Onze belangrijkste troef is het aanpassen van de spoorbaan. Nu is het een rondrit met slechts één station achterin het park. Volgend jaar zullen we de helft van het traject sluiten, en de andere helft gebruiken om bezoekers met een trein tussen twee stations voor en achterin het park te pendelen. Het oude station zal worden gesloopt. Op de kaart hieronder is het te behouden (geel) en het te vervallen (rood) traject te zien, met de stations weergegeven als grote stippen.

Afbeelding

De blauwe vlakken stellen nieuwe uitbreidingsmogelijkheden voor.

1. Door het verdwijnen van het oude treinstation, en het verleggen van de wachtrij van houten achtbaan Wolf, kunnen we achterin het park een behoorlijke uitbreiding in gang zetten.
2. De Power Mouse is een populaire attractie, maar ook een wanstaltige souvenir aan het schrikbewind van Rob Alvlees, die bovendien onhandig gesitueerd is. Deze attractie zal verkocht worden, waardoor er een lap grond vrijkomt die gecombineerd kan worden met een lege hoek die op zichzelf ongeschikt is om voor uitbreidingen gebruikt te worden.
3. Tussen Orion en het piratengebied ontstaat nu voldoende ruimte om een nieuwe kleine attractie neer te zetten.
4. Het festivalterrein wordt nu nog groter dan eerst.

Dit is voldoende om ons voorlopig even bezig te houden. 2011 zal in het teken staan van het aanpassen van de treinbaan. Tot dan!
Beheerder

Re: [2010] De Bedriegertjes

Berichtdoor Paul » zo 30 okt 2016, 09:21

Wouw heerlijk deze update straalt echt nostalgie uit voor mij. Maar toch is het anders en iets wat we nog niet gezien hebben. De winkeltjes in dit gebied zijn denk ik wel het beste uitgevoerd.

Medailles: 3

Berichtdoor Jappy » zo 30 okt 2016, 09:37

Die flume is kort maar krachtig! Ik ben fan. En het heeft onmiddellijk dat Vliegende Hollander sfeertje dus ik ook tevreden. :D Ben benieuwd jaar uitbreidingsplannen maar je idee voor een pendelstoomtrein is wel wat achterhaald. Dat betekent dat je rangeersporen moet aanleggen, de locomotief steeds moet afkoppelen en omlopen naar de andere kant van de trein... beetje omslachtig voor een pretpark! Jammer dat de powermouse verdwijnt, ik hou wel van een goeie muisachtbaan. Veel te underrated.
"How hard can it be??"

Berichtdoor Uw grote leider Fred » zo 30 okt 2016, 09:39

Jammer dat de flume zo kort is, maar de theming maakt heel veel goed! Prachtig. Een pendelstoomtrein lijkt mij leuk, moeilijk kan ook ;)

Berichtdoor Rene » zo 30 okt 2016, 12:02

Wauw! Wat een fantastische sfeer hangt er rond deze attractie! Vooral de horecagebouwtjes zien er erg leuk uit! Ik ben benieuwd of je al wat leuks bedacht hebt voor je toekomstige uitbreidingen.

Berichtdoor Liampie » ma 05 jun 2017, 22:55

Afbeelding

2012

Allereerst onze excuses voor de radiostilte. De reden hiervoor is een privé-aangelegenheid van één van onze medewerksters, maar wat we erover kwijt kunnen is dat alle persberichten van het afgelopen anderhalf jaar in de map 'concepten' tericht waren gekomen omdat ons hoofd communicatie Priscilla de Vos meer bezig was met het uitbaten van een schuur vol illegale camgirls dan haar verplichtingen bij De Bedriegertjes. Na een nachtelijk belletje van Sjaak Trekhaak werd Priscilla vervolgens door een arrestatieteam van haar bed gelicht. Uit medelijden hebben alle camgirls een baan aangeboden gekregen in De Bedriegertjes. Zo kan Adriana haar sopkwaliteiten voortzetten bij de afdeling schoonmaak, regelt Daniela elke dag koffie en snacks voor de directieleden, en maakt Jaszmín tegenwoordig deel uit van het communicatieteam.

Dus, wat is er verder allemaal gebeurd in het park? Nou, zoals aangekondigd, de treinbaan is verkort. Het oude station is gesloopt, en er zijn twee nieuwe stations gebouwd waartussen de trein nu zal pendelen. De helft van het spoor is nu uit het park verwijderd. Die levert nieuwe ruimte op, en de treinbaan vormt nu een snelle verbinding tussen de voorkant van het park (bij de ingang) en de achterkant (bij de houten achtbaan Wolf).

Afbeelding

Afbeelding

Zoals op de laatste foto te zien is, rijdt de stoomtrein nu ook achteruit. Dit bleek nog een technische uitdaging, daar een stoomtrein eigenlijk alleen maar vooruit kan rijden. De locomotief is aangepast en rijdt nu op groene stroom. De stoom is puur decoratief.

Wat je op de laatste foto ook kan zien, is dat het nieuwe station hier in dezelfde stijl is gebouwd als het station van de Wolf. Dit is gedaan om dit deel van het park meer samenhang te geven. Het is nu een klein themagebied geworden, met een vrij eenvoudig frontier-thema. De wachtrij van Wolf is ingekort, en de hierdoor en door de verwijdering van de treinbaan ontstane ruimte is dit themagebied aangevuld met een horecagelegenheid, een toiletgebouw, en een speeltuin-achtige omgeving waarin je zelf op zoek kan gaan naar goudklompen.

Afbeelding

Afbeelding

Het waren twee rustige jaren, afgezien van het Priscilla-incident. Volgend jaar hebben we groot nieuws te melden, en ook iets groot nieuws te presenteren... En de prijs de we daarvoor betalen is dat de Power Mouse moet vertrekken. De rest van dit persbericht is geschreven door Jaszmín.

Afbeelding

im so sorry power mouse and sad to see you go :( :( but im sure you will much hapines in your next life ;) will you come visit us in the future?? :)
xx jaszmín
Beheerder

Re: [2012] De Bedriegertjes

Berichtdoor Jappy » di 06 jun 2017, 08:58

Volgens mij heb ik die Jaszmin eerder ontmoet.

Mooie update, leuk frontierdorpje. Ziet er goed uit!
"How hard can it be??"

VorigeVolgende

Keer terug naar Realisme & Recreaties Block