Welkom op The New Block

Dit is de site voor jongeren die denken dat ze tijd teveel hebben maar dat eigenlijk niet hebben! Bespreek serieuze onderwerpen of post bullshit, op The New Block is voor alles ruimte. Schroom je niet om je te registreren, het is gratis en er wordt niks van je verwacht. Oja. Lees ook even de regels! Ze zijn niet echt moeilijk namelijk. Als je dan ook nog van deze melding af wilt, moet je je even registreren of hieronder inloggen. Doei!

Inloggen  •  Registreren

[2017] De Bedriegertjes

Voor alle tijdlijnparken van De Concurrenten 3 en haar concurrenten

Re: [2006] De Bedriegertjes

Berichtdoor Dimi » di 27 okt 2015, 23:34

Ik vind de eerste screen weer supergezellig!
Geert schreef:In 1989 kwam de provincie Overijssel met het idee met te gaan in de nieuwe hype. Namelijk pretparken bouwen.

Medailles: 22

Berichtdoor Faas » wo 28 okt 2015, 10:59

Leuke screen en leuke stomme namen zoals Sky Stabber!

Ook ben ik blij dat het niet rommelt in de directie! :D
Arjan v L schreef:Ik heb liever een nieuwe aarde zonder de allesverwoestende rijke elite (illuminati).

Medailles: 14

Berichtdoor Paul » vr 30 okt 2015, 11:49

Leuke update. Het park ziet er in het overzicht echt mooi uit, de vormen van het water doen het hem voor mij.

Medailles: 3

Berichtdoor Liampie » zo 02 okt 2016, 22:01

Afbeelding

2007
De investeringen van de afgelopen jaren hebben het bij het publiek niet vervelend gedaan, maar kritieken waren er zeker ook. De nieuwe toevoegingen zouden getuigen van slechte smaak, en afbreuk doen aan de culturele waarde en niet onbelangrijk, het erfgoed. Eigenaar Rob Alvlees zou verantwoordelijk worden gehouden voor dit nieuwe beleid; commercieel directeur Walter de Snie zou niets meer zijn dan zijn marionet.

Als reactie op deze kritiek had Rob Alvlees met veel gezucht en gejammer getracht om dit jaar met een nieuwe attractie te komen die beter bij het park past. De nieuwe attractie van dit jaar is daarom 'De Kasteelvijver', een simpele rondvaart over één van de vijvers in het hart van het park.

Afbeelding

Afbeelding

Zo klein en onschuldig De Kasteelvijver, zo spectaculair en controversieel werd het personeelsfeest dat volgde op de opening van deze nieuwe attractie. Alle directieleden hadden een korte speech voorbereid. Eigenaar Rob Alvlees en Walter de Snie gaven elk een feestelijke speech waarin de nieuwe attractie en de andere investeringen van de laatste jaren de hemel in werden geprezen. De zaal had moeite om niet na elke zin in gejuich en applaus uit te barsten, en de catering had het druk met het aanvullen van de bolognesechips en Coca Cola. Vervolgens was het de beurt aan Liedewien Scheethoven en Dietrich von Kuttingen. Opvallend was dat aan het begin van hun speech medewerker Henk de deuren naar de wc afsloot, en de catering koffie met cake begon te serveren. Scheethoven en Von Kutt begonnen aan hun speech.

"Beste Rob en Walter, we willen jullie bedanken voor wat jullie de afgelopen jaren voor het park hebben betekend. De invloed die jullie over de koers van het park hebben uitgeoefend is enorm, en valt niet te ontkennen. Om dit te vieren hebben wij een filmpje voorbereid. Henk, kan jij de beamer even aanzetten? [...] En kan je hem groot maken? Henk, groot maken. Linksonder met je muis. Ja, daar." Terwijl het filmpje afspeelde, met mooie foto's van alle attracties in het park en glimlachende gezinnetjes, ging de speech verder. "Wij zijn echter van mening dat deze koers niet de juiste is, en daarin zijn wij niet alleen. De Kasteelvijver is een armoede poging van jullie om bij ons een wit voetje te halen, en het is pijnlijk duidelijk hoe het bij jullie aan goede smaak en respect ontbreekt. Van deze drijvende polyesterklompen, de stijlloze Sky Stabber tot de rechtstreeks van de kermis geplukte Power Mouse, al jullie input van de afgelopen jaren is walgelijk geweest. Het is hoog tijd dat iemand daar nu een stokje voor steekt."

Het filmpje leek afgelopen te zijn, en Rob en Walter dachten dat dit het was. Maar waar ze niet op gerekend hadden was dat voormalig directeur Sjaak Trekhaak de afgelopen jaren onderzoek had gedaan naar hun privélevens. Het filmpje veranderde plots in een sekstape, gefilmd van achter een raam, waarop onder andere te zien was hoe Rob bij Walter een bruine neus haalde, en dat Walter de harige bierbuik van Rob insmeerde met dubbelvla en vervolgens aflikte. De plakken cake, die door de catering waren uitgedeeld, bleken bovendien laxeermiddel te bevatten. Rob en Walter moesten tegelijkertijd huilen en poepen, en het werd een gigantische smeerboel daar op de voorste rij. Door alle klodders en dampen heen zagen ze dat beamerman Henk het podium betrad. Hij deed zijn pruik af, en daaronder zat Sjaak Trekhaak verstopt. "Als jullie nu ontslag nemen, zal ik alle kopieën van de sekstape vernietigen", zei hij.

En zo geschiedde het dat het tijdperk van Rob en Walter bij De Bedriegertjes ten einde kwam, en Sjaak Trekhaak de nieuwe eigenaar van het park werd. Zijn eerste actie was om voormalig hoofdontwerpen Auda Sherif Feisal terug te halen. Nog voor het einde van het jaar hebben Sjaak en Auda het voor elkaar gekregen om de eerste nieuwe uitbreiding van dit nieuwe tijdperk te openen. Een dönerzaak tegenover de Kasbah.

Afbeelding

Verassend genoeg bleek Auda nog enkele schetsen te bezitten van uitbreidingen die door zijn plotse ontslag nooit werden gerealiseerd. De mooiste schetsen betroffen een heus theater in het ingangsgebied, welke in 2008 zal openen.

Afbeelding

Tot volgend jaar! Het gaat eindelijk weer leuk worden!
Beheerder

Medailles: 24

Berichtdoor Dimi » zo 02 okt 2016, 22:39

Omg Sjaak Trekhaak, wie had dat gedacht!! Ik ben in ieder geval blij dat Auda terug is, een heel mooie dönerzaak.
Geert schreef:In 1989 kwam de provincie Overijssel met het idee met te gaan in de nieuwe hype. Namelijk pretparken bouwen.

Berichtdoor Geert » zo 02 okt 2016, 22:39

Holy shit. Goed nieuws. Eindelijk af van die wanstaltelijke kermiskleuren. Ik wil een mooi rustiek ogend park. Ik moet wel zeggen dat ik die kasteelvijver geeneens zo slecht vind. Toch nog een goed idee van Rob Alvlees. Rob Alvlees, zijn naam doet me denken aan die oud-trainer van FC Utrecht...

Tof dat het helemaal terug is!
Dimi schreef:De frons bleef, ik aarzelde even, en gaf hem toen plots een high five.

_0_

Medailles: 5

Berichtdoor Jappy » ma 03 okt 2016, 07:22

Mijn hemel ik lig strike! Wat een verhaal! :p Moest dat nu echt? Ik was fucking aan het ontbijten...

Ook hier blij dat Auda en Trekhaak terug zijn. Hopelijk kan het park weer terug naar haar goeie ouwe roots terugkeren.
"How hard can it be??"

'My dick doesn't have eyes' - FredD, 2017

Medailles: 2

Berichtdoor Faas » ma 03 okt 2016, 09:31

Poepen en huilen tegelijk wat kut.
Arjan v L schreef:Ik heb liever een nieuwe aarde zonder de allesverwoestende rijke elite (illuminati).

Medailles: 14

Berichtdoor Uw grote leider Fred » ma 03 okt 2016, 13:44

Wtf heb ik juist gelezen?!
Faas schreef:Mensen zijn de nieuwe paarden.

Medailles: 7

Berichtdoor Liampie » wo 05 okt 2016, 08:30

Afbeelding

2008

Bijna tien jaar geleden, in 1999, opende we ons nieuwe ingangsgebied. Vanwege de overname door Rob Alvlees was de tweede fase van dit project destijds geannuleerd, maar nu hij met tranen in zijn ogen en een broek vol stront afscheid heeft genomen van het park, is er de ruimte ontstaan om fase 2 alsnog door te voeren. Vandaar dus dat we dit jaar eindelijk het Rosendael theater openen!

Het theater huist in een groot statig pand naast de ingang. Afwisselend zullen er circusacts en zelfgeproduceerde musicals vertoond worden.

Afbeelding

Afbeelding

De avondprogrammeringen zullen ook toegankelijk zijn voor niet-parkbezoekers, daar er ook aan de buitenkant van het park een ingang is. De inwoners van Rosendael kunnen met korting naar binnen, als compensatie voor de geluids- en verkeersoverlast zo nu en dan.

Afbeelding

Afbeelding

Volgend jaar opent er een nieuwe grote achtbaan; deze was reeds besteld door Rob Alvlees. Onze kei van een ontwerper Auda heeft echter plannen gemaakt om deze achtbaan mooier te maken dan Rob ooit had kunnen dromen. Op de kaart hieronder is te zien waar de nieuwe achtbaan zich zal bevinden.

Afbeelding

Tot volgend jaar!
Beheerder

Berichtdoor Jappy » wo 05 okt 2016, 19:35

Het park begint nogal vol te geraken! Hopelijk vormt dat geen hindernis in de komende jaren en blijft het park bij z'n filosofie: niets bouwen binnen de binnenste ring, en het kasteel en tuinen intact laten.
"How hard can it be??"

Berichtdoor Geert » wo 05 okt 2016, 19:46

Volgens mij ben ik de enige met slaapgelegenheid. Wat zijn dit voor nep-concurrenten parken.
Dimi schreef:De frons bleef, ik aarzelde even, en gaf hem toen plots een high five.

_0_

Berichtdoor Jappy » wo 05 okt 2016, 19:49

Wacht maar Geert, ik ben nog niet begonnen... ;)
"How hard can it be??"

Berichtdoor Paul » zo 09 okt 2016, 14:36

Hoe werkt die zwaantjes attracties eigenlijk? Mogen de bezoekers zelf varen? Het theater ziet er mooi uit, maakt het entree gebied goed af. Ben benieuwd hoe je die nieuwe achtbaan gaat inpassen

Berichtdoor Uw grote leider Fred » za 15 okt 2016, 17:56

Mooi gebouw, zoals we gewend zijn van je natuurlijk. Je park begint al behoorlijk vol te geraken.

Berichtdoor Liampie » do 20 okt 2016, 15:41

Paul schreef:Hoe werkt die zwaantjes attracties eigenlijk? Mogen de bezoekers zelf varen?

Het is een systeem zoals bij de Gondoletta, de bootjes worden dus voortgetrokken door een kabel. Als je goed kijkt zie je onderwater de wielen draaien!

Geert schreef:Volgens mij ben ik de enige met slaapgelegenheid. Wat zijn dit voor nep-concurrenten parken.

Er doen zich al tien jaar geruchten de ronde over een Center Parcs, maar de status van dat project is mij helaas onbekend.

Uw grote leider Fred schreef:Je park begint al behoorlijk vol te geraken.

Klopt, en ik vind het geweldig om binnen deze limieten te werken. Het resultaat tot nu toe is mijn inziens een erg geloofwaardige parklayout, ik heb mezelf wat dat betreft overtroffen. Ik kijk ook erg uit naar wat er de komende jaren zal gebeuren qua uitbreidingen.
Beheerder

Re: [2008] De Bedriegertjes

Berichtdoor Liampie » vr 21 okt 2016, 13:13

Afbeelding

2009

De uitbreiding van dit jaar is zowel de laatste stuiptrekking van de inmiddels al anderhalf jaar vertokken Rob Alvlees, die destijds na jaren een armoedig beleid te voeren eindelijk de portemonnee opentrok, als het eerste geheel nieuwe ontwerp van onze zeer geliefde Auda sinds zijn terugkeer. Het betreft een achtbaan van het merk Bolliger & Mabillard. Het bijzondere van deze achtbaan is dat de bezoekers niet in een stoel zitten, maar in een liggende positie onder de baan hangen, waarmee een vliegervaring wordt gesimuleerd. Het was de suggestie van Rob Alvlees om de attractie te thematiseren naar gevechtsvliegtuigen, maar het uiteindelijke thema is ballonvaart geworden. De achtbaan draagt daarom de naam "Aeronaut"!

Afbeelding

In het themagebied rondom Aeronaut is ook een nieuw horecapunt met terras te vinden.

Afbeelding

De wachtrij slingert langs en onder de baan door. Wie goed oplet komt onderweg talloze luchtballonnen tegen, in allerlei variaties.

Afbeelding

Het nieuwe gebied bevat ook een heuse ballonwinkel. Hier kan men ballonnen in alle denkbare soorten en maten kopen! Op deze foto kan je vlak onder de ballonwinkel ook een nieuw toiletblok zien, dat qua stijl aansluit bij het Griekse themadeel.

Afbeelding

Bijna een decennium geleden berichten we over de plannen om de boomstambaan in het park op te knappen. Wegens het ontslag van ontwerper Auda werd deze update destijds gereduceerd van een heuse herthematisatie tot het toevoegen van een draaischijf aan de baan. De originele plannen worden nu alsnog uit de kast getrokken, maar dan in het kwadraat. De log flume zal in zijn geheel vervangen worden door een gloednieuwe moderne versie, aangekleed met een piratenthema. Onderstaande foto laat zien wat er allemaal precies tegen de vlakte gaat.

Afbeelding

Inderdaad, de botsauto's moeten ook wijken voor de nieuwe log flume. Of deze opnieuw in het park terug gaan komen is nog onbekend. Hopelijk weten we in de nabije toekomst meer! Eén ding staat vast: volgend jaar staat er een spetterend vernieuwd themagebied.
Beheerder

Berichtdoor Geert » vr 21 okt 2016, 13:20

Dat ziet er geweldig uit. Voor mij persoonlijk de mooiste attractie uit de concurrenten tot nu toe. Ben benieuwd naar je nieuwe gedeelte!

_0_

Berichtdoor Dimi » vr 21 okt 2016, 13:36

Prachtige compositie en sfeer! Dit zijn screens die je echt zin doen krijgen in rct.

Berichtdoor Uw grote leider Fred » vr 21 okt 2016, 13:39

Thema is best schattig, leuk aangekleed ook. Over de layout word ik niet zo wil, mis vooral een fly-to-ly of een pretzel loop. In mijn ogen hoort elke flying minstens één van die elementen te hebben. Jammer dat de boomstammetjes weggaan, maar ik verwacht een Chiapas-achtig iets in de plaats.

Berichtdoor Jappy » vr 21 okt 2016, 15:56

Dimi schreef:Prachtige compositie en sfeer! Dit zijn screens die je echt zin doen krijgen in rct.

Dat dus...

Ik ben vooral fan van het ballonnenwinkeltje, zo simpel maar effectief en mooi! Ik kijk uit naar de toekomstige nieuwe waterbaan, hopelijk krijgen de botsautootjes een mooie nieuwe plek.
"How hard can it be??"

Berichtdoor Rene » vr 21 okt 2016, 16:10

Wat een tof idee om deze achtbaan naar luchtballonnen te thematiseren! Het geheel ziet er echt super vrolijk uit! De lay-out van Aeronaut is naar mijn idee niets mis mee, aangezien het op je rug liggen in Flying coasters alleen maar vervelend is. :P

Berichtdoor Paul » za 22 okt 2016, 11:53

Alles is hierboven al gezegd, compleet mee eens. Verder nog een leuk detail die ballon in de boom ;)

Berichtdoor Liampie » za 22 okt 2016, 21:53

Bedankt allen! Ben blij dat het zo in de smaak valt. Zeker omdat ik een flinke comeback moest maken.

Ik zit nu wel een beetje met een vraagstuk. Ik weet niet meer wat voor attracties ik het best nog aan het park kan toevoegen. Even de beschikbare ruimte daargelaten, wat zien jullie het liefst verschijnen?
Beheerder

Berichtdoor Geert » za 22 okt 2016, 21:55

Een mooie darkride.

_0_

VorigeVolgende

Keer terug naar Realisme & Recreaties Block