Welkom op The New Block

Dit is de site voor jongeren die denken dat ze tijd teveel hebben maar dat eigenlijk niet hebben! Bespreek serieuze onderwerpen of post bullshit, op The New Block is voor alles ruimte. Schroom je niet om je te registreren, het is gratis en er wordt niks van je verwacht. Oja. Lees ook even de regels! Ze zijn niet echt moeilijk namelijk. Als je dan ook nog van deze melding af wilt, moet je je even registreren of hieronder inloggen. Doei!

Inloggen  •  Registreren

[2017] De Bedriegertjes

Voor alle tijdlijnparken van De Concurrenten 3 en haar concurrenten

[2017] De Bedriegertjes

Berichtdoor Liampie » ma 13 jan 2014, 22:54

Afbeelding

1980
De geschiedenis van De Bedriegertjes gaat terug tot in de middeleeuwen. De eerste vermelding van Kasteel Rosendael, het kasteel waarvan het landgoed nu bekend staat als 'De Bedriegertjes', dateert uit de 14e eeuw. Het kasteel behoorde in die tijd toe aan Reinoud I, destijds de Hertog van Gelre. Van het oorspronkelijke kasteel resteert alleen nog de toren; in de 18e en 19e eeuw is er namelijk veel veranderd en bijgebouwd.

Afbeelding

Een noemenswaardige toevoeging aan het landgoed zijn de tuinen rondom het kasteel, die in een romantische stijl aangelegd zijn. In de tuinen vind men de fontein waaraan De Bedriegertjes zijn naam dankt. In de mozaïekvloer zitten talloze kleine fonteintjes verstopt, die op willekeurige momenten beginnen te spuiten, tot hilariteit van de aanwezigen.

Afbeelding

De afgelopen decennia zijn De Bedriegertjes een tamelijk populaire bestemming geworden voor schoolreisjes en recreanten. Als gevolg daarvan is er redelijk wat infrastructuur aangelegd in het park, waaronder een ingangsgebouw:

Afbeelding

Populair zijn de ministoomtrein en de kabelbaan:

Afbeelding

Uit de jaren '20 stammen het restaurant en de speeltuin, als is de speeltuin uiteraard nog wel een paar keer vervangen sindsdien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toekomstplannen
We staan momenteel op een tweesprong wat betreft de ontwikkeling van De Bedriegertjes. Enerzijds kunnen we de huidige lijn als recreatiepark met regionaal karakter voortzetten, anderzijds kunnen we ons op een groter publiek richten. We merken namelijk dat er een gat in de markt ontstaat met de toenemende mobiliteit en welvaart van de Nederlandse bevolking. Volgend jaar zullen we hierover een beslissing nemen.

Tot slot nog een satellietfoto van ons park en de omgeving:

Afbeelding

Tot volgend jaar!
Beheerder

Medailles: 24

Re: [1980] De Bedriegertjes

Berichtdoor Dimi » ma 13 jan 2014, 23:09

Ziet er goed uit ;).
Geert schreef:In 1989 kwam de provincie Overijssel met het idee met te gaan in de nieuwe hype. Namelijk pretparken bouwen.

Medailles: 22

Berichtdoor Six Frags » di 14 jan 2014, 00:57

Briljant! Van deze zin moest ik een lachje doen: "In de mozaïekvloer zitten talloze kleine fonteintjes verstopt, die op willekeurige momenten beginnen te spuiten, tot hilariteit van de aanwezigen." :P

Hoop dat ik jullie bij kan gaan houden, maar ga m'n best doen.

Berichtdoor Joey » di 14 jan 2014, 07:25

Leuk e hoor Liam. Komt er ook nog een grote voltein?
    Vrij naar Dimi;

Ceterum censeo birrum bibendum esse

Medailles: 5

Berichtdoor Pepper » di 14 jan 2014, 13:47

Ziet er leuk uit Liam. Is die sataliet ook van de bedriegertjes or is dat bedrog?

Medailles: 8

Berichtdoor Faas » di 14 jan 2014, 16:29

Erg leuk!
Vooral de fonteintjes en de spoorwegovergang is leuk. Leuk ook dat je met een dorp eromheen werkt. Groetjes de eigenaar van Slot Swaffelhoeve.
Arjan v L schreef:Ik heb liever een nieuwe aarde zonder de allesverwoestende rijke elite (illuminati).

Medailles: 14

Berichtdoor Sulakke » di 14 jan 2014, 17:08

Wat een kutnaam.

Ik heb het idee dat sommige luifels een beetje vliegen. Misschien wat palen toevoegen her en der?

Medailles: 8

Berichtdoor Dimi » di 14 jan 2014, 18:19

Ok nu even serieus. De sfeer is precies zoals die moet zijn, de architectuur en omgeving juist gedetailleerd genoeg. De kleuren zijn goed dof zonder dat het te saai is. Het restaurant en de speeltuin zijn heel mooi en de fontein is zelfs echt bijzonder goed gedaan. Alleen de kabelbaan vind ik maar niks.
Geert schreef:In 1989 kwam de provincie Overijssel met het idee met te gaan in de nieuwe hype. Namelijk pretparken bouwen.

Berichtdoor Liampie » di 14 jan 2014, 18:38

Dimi schreef:Ziet er goed uit ;).

Bedankt!

Six Frags schreef:Briljant! Van deze zin moest ik een lachje doen: "In de mozaïekvloer zitten talloze kleine fonteintjes verstopt, die op willekeurige momenten beginnen te spuiten, tot hilariteit van de aanwezigen." :P

Hoop dat ik jullie bij kan gaan houden, maar ga m'n best doen.

Bedankt!

Joey schreef:Leuk e hoor Liam. Komt er ook nog een grote voltein?

Bedankt! Misschien.

Pepper schreef:Ziet er leuk uit Liam. Is die sataliet ook van de bedriegertjes or is dat bedrog?

Bedankt! Het is de bedrog. De sataliet van omroep Gelderland.

Faas schreef:Erg leuk!Vooral de fonteintjes en de spoorwegovergang is leuk. Leuk ook dat je met een dorp eromheen werkt. Groetjes de eigenaar van Slot Swaffelhoeve.

Bedankt voor je leuke reactie!

Sulakke schreef:Wat een kutnaam.

Ik heb het idee dat sommige luifels een beetje vliegen. Misschien wat palen toevoegen her en der?

Bedankt. :nothanks: Palen wordt aan gewerkt, zal straks even langs de Gamma rijden. Goeie oldschool feedback trouwens, bedankt!

Dimi schreef:Ok nu even serieus. De sfeer is precies zoals die moet zijn, de architectuur en omgeving juist gedetailleerd genoeg. De kleuren zijn goed dof zonder dat het te saai is. Het restaurant en de speeltuin zijn heel mooi en de fontein is zelfs echt bijzonder goed gedaan. Alleen de kabelbaan vind ik maar niks.

Bedankt! Wat vind je niet leuk aan de kabelbaan? Ik vind hem zelf wel elegant en passend bij een jaren '80 park als deze.
Beheerder

Berichtdoor Dimi » di 14 jan 2014, 20:11

Er zitten bochten en hellingen in. Ik vind kabelbanen alleen mooi als rechtdoor gaan en geen hoogteverschillen hebben.

Berichtdoor Liampie » zo 19 jan 2014, 13:16

Afbeelding

1981
Afgelopen jaar vertelden we over de tweesprong waar we op staan met betrekking tot de ontwikkeling van het park. Conserveren of uitbreiden? Dit jaar voegen we een attractie toe aan het park die binnen beide strategieën past: een oldtimerbaan.

Afbeelding

Het besluit
Recentelijk hebben verschillende parken in de regio ervoor gekozen om zich te ontwikkelen tot een pretpark. Op lange termijn vormen deze een bedreiging voor De Bedriegertjes als we ervoor kiezen om te conserveren. Daarom gaan we definitief de uitdaging aan om te concurreren met de andere parken, om hopelijk als winnaar uit de strijd te komen. We zullen onze plannen volgend jaar presenteren, en in 1983 zullen de plannen uitgevoerd worden. Geniet nog even van het park in de huidige kleinschaligheid, want er gaat veel veranderen het komende decennium.

Tot volgend jaar!
Beheerder

Re: [1981] De Bedriegertjes

Berichtdoor Dimi » zo 19 jan 2014, 23:10

Heel mooi, goed dat je het traject zo groot hebt gemaakt. En een dappere beslissing om de concurrentie aan te gaan!

Re: [1981] De Bedriegertjes

Berichtdoor Liampie » do 06 feb 2014, 17:40

Afbeelding

1982
Zoals beloofd maken we dit jaar onze plannen bekend voor de toekomst. Het afgelopen jaar waren we erg druk met het doorbladeren van catalogi, het zoeken naar sponsoren en het afstemmen met de gemeente, maar we hebben het voor elkaar gekregen om een degelijk plan in elkaar te draaien!

Allereerst willen we duidelijk maken dat de identiteit van ons park ons heilig is. Daarom zal het kasteel met de fonteinen vrij blijven van grootschalige ontwikkelingen, waardoor het monumentale karakter behouden zal blijven. Hoe groot het park ooit zou mogen worden, het hart van het park zal altijd groen blijven. Op de kaart hieronder is dit gebied omlijnd met rood.

De vraag is nu waar er wél gebouwd mag worden. Hiervoor hebben we twee gebieden bestemd. De eerste bevind zich direct naast de ingang (1 op de kaart), en bestaat nu uit een ontoegankelijk stuk bos. Volgend jaar zal hier een grote achtbaan van Duitse makelij verschijnen. Deze achtbaan zal qua attracties ongetwijfeld de blikvanger van het park worden. Hopelijk genereert het ook de nodige media-aandacht in de regio, door de ligging voorin het park zal het in ieder geval niet aan de dorpsbewoners ontgaan. Het tweede gebied bevindt zich achterin het park (2 op de kaart), achter de speeltuin en de oldtimerbaan. Hier komen volgend jaar twee kleine attracties te staan. In 1984 of 1985, afhankelijk van de bezoekersaantallen, zal er hier nog een andere grote attractie bijgebouwd worden.

Afbeelding

Andere parken in de omgeving zoals Slot Swaffelhoeve geven ook signalen af dat ze willen groeien, maar als onze uitbreiding van 1983 een succes wordt hebben we een significante voorsprong. Onze timing lijkt goed te zijn.

Tot volgend jaar!
Beheerder

Re: [1982] De Bedriegertjes

Berichtdoor Liampie » vr 14 feb 2014, 01:23

Afbeelding

1983

Dit jaar moet het gebeuren! Door drie nieuwe attracties aan het park toe te voegen hopen we een eerste stap te zetten naar een succesvol grootschalig pretpark. De blikvanger van het park is nu 'Het Kanon', een unieke en hypermoderne achtbaan die zich direct na de ingang bevindt. De bezoekers zijn laaiend enthousiast!

Afbeelding

Achterin het park hebben we een nieuw pad over het spoor aangelegd, alwaar we onze andere uitbreidingen zullen concentreren. Voor nu heeft het gebied een draaimolen en een zweefmolen te bieden. Ook is er een toiletgebouwtje neergezet.

Afbeelding

Eerder hadden we het over sponsoren. Om precies te zijn hebben we twee sponsoren gevonden; één lokaal bedrijf, en één multinational. De oldtimers gaan vanaf nu door het leven als 'Sjaak Trekhaak's Oldtimers', vernoemd naar de lokale garagehouder. In ruil voor deze subtiele reclame neemt Sjaak Trekhaak alle onderhoudskosten en operationele kosten voor deze attractie op zich. Verder hebben we een deal gesloten met Coca Cola. Vandaar dat er in het park nu verschillende Coca Cola reclame-uitingen te vinden zijn.

Een luchtfoto van het park anno 1983:

Afbeelding

Deze winter gaan we evalueren, en afhankelijk van onze bevindingen presenteren we óf in 1984 óf in 1985 een nieuwe grote attractie, de tweede fase van deze uitbreiding. Tot dan!
Beheerder

Re: [1983] De Bedriegertjes

Berichtdoor Faas » vr 14 feb 2014, 14:44

Leuk! Het kanon is echt fantastisch. Gelukkig is het een ander type achtbaan dan Ridderstrijd.
Arjan v L schreef:Ik heb liever een nieuwe aarde zonder de allesverwoestende rijke elite (illuminati).

Re: [1983] De Bedriegertjes

Berichtdoor Dimi » vr 14 feb 2014, 19:37

Laaiend enthousiast? De wachtrij van het Kanon is helemaal leeg! Maar wel mooi uitgewerkt en ook tof dat je voor zo'n type hebt gekozen. Ik ben ook fan van al de pleintjes, dat vind ik zelf altijd moeilijk.

Re: [1984] De Bedriegertjes

Berichtdoor Liampie » do 06 maart 2014, 16:00

Afbeelding

1984

Hoewel Het Kanon een succesvolle toevoeging aan het park is gebleken - onze bezoekersaantallen stegen met 40%, voelen we ons niet sterk genoeg om dit jaar al onze geplande nieuwe attractie te openen. Dit heeft ermee te maken dat ons buurpark, Slot Swaffelhoeve, vorig jaar ook plotseling een achtbaan heeft toegevoegd. Dit jaar zal nu vooral dienen op financiële buffers op te bouwen en het bedrijf verder te professionaliseren. Zo hebben we voor de eerste keer officiële plattegronden laten drukken!

Afbeelding

De nieuwe attractie zal nu openen in 1985. Tot volgend jaar!
Beheerder

Re: [1984] De Bedriegertjes

Berichtdoor Faas » do 06 maart 2014, 22:42

Ik ben benieuwd! Leuke plattegrond! xD !

Re: [1985] De Bedriegertjes

Berichtdoor Liampie » wo 12 maart 2014, 02:06

Afbeelding

1985

Met gepaste trots presenteren wij onze nieuwste toevoeging aan het park, een heuze boomstamrivier!

Afbeelding

De eerste helft van de attractie bestaat uit een rustig tochtje door het bos, alwaar de wachtrij ook gesitueerd is. Vanuit de wachtrij is de attractie hier goed te zien.

Afbeelding

De tweede helft van de attractie draait om een twaalf meter diepe val in het water, wat gegarandeerd de nodige natte kleren zal opleveren. Bovenstaande foto's zijn helaas op een frisse dag in april genomen, wat verklaart waarom er zo weinig mensen in de attractie zitten. We twijfelen er niet aan de attractie gedurende de zomermaanden meer publiek zal trekken!

Informatie
Toegangsprijs kinderen (<15 jaar): fl. 9,50
Toegangsprijs volwassenen (15 tot 65 jaar): fl. 11,-
Toegangsprijs ouderen (65+): fl. 9,50

Toekomstplannen
In 1986 zullen we wederom een nieuwe attractie aan het park toevoegen! Hieronder zie je hoe onze geliefde werknemers Loek en Stan de grond bouwrijp maken. Wat zou er kunnen komen? Je ziet het volgend jaar!

Afbeelding
Beheerder

Berichtdoor Rene » wo 12 maart 2014, 10:15

Die boomstambaan geeft me dus echt dat gevoel van een oud RCT park. Hij is lang niet perfect, maar de sfeer die rond de attractie hangt is wel erg goed. Een mooie uitbreiding voor De Bedriegertjes.

Medailles: 2

Berichtdoor Faas » wo 12 maart 2014, 10:52

Erg leuk inderdaad. Ik hoop niet dat iedereen deze zomer naar jouw park komt, ik heb namelijk nog geen waterattracties!

Berichtdoor Paul » zo 16 maart 2014, 12:22

Liampie je kan het nog steeds, dit park geeft voor mij echt de RCT2 sfeer weer van jaren geleden. Gebruik maken van een kasteel en daaromheen een park bouwen is wel een originelen keuze (behalve dat Faas dat nu ook pikt van je :p).

Tot nu toe vindt ik je achtbaan de beste uitgevoerde attractie, simpel, goed ingepast in de omgeving en origineel uitgevoerd.

Medailles: 3

Berichtdoor Faas » zo 16 maart 2014, 13:11

Ik heb niks gepikt :(

Berichtdoor Dimi » zo 16 maart 2014, 13:50

Paul heeft gelijk, dit is hoe het moet, zeker die middelste screen!

Berichtdoor Liampie » za 22 maart 2014, 17:26

Afbeelding

1986
We kunnen het ons veroorloven om dit jaar wederom een nieuwe attractie aan ons assortiment toe te voegen. Achterin het park, naast de boomstambaan, is vanaf nu 'De Muiter' te vinden.

Afbeelding

Op de foto staan weinig bezoekers; dit komt omdat alle bezoekers weigerden om toestemming te geven voor publicatie. Enkele citaten, ter illustratie:

"Mijn vader is advocaat en ik beroep me op mijn portretrecht!"
Wessel, 15 jaar

"hejj uhm zou je deze foto mss willen verwijderen?? Thanx! ;)"
Gijs, 14 jaar

Evaluatie uitbreidingsplan A
De afgelopen jaren stonden in het teken van grootschalige uitbreidingen. Binnen enkele jaren groeiden we uit van lokaal recreatiepark tot regionaal pretpark, met name dankzij spectaculaire attracties als Het Kanon en de boomstammetjes. In retrospect kunnen we stellen dat vooral Het Kanon een schot in de roos is geweest. De attractie is nog immer populair, zo niet populairder dan tijdens de opening. De unieke verschijning en ritervaringen hebben vermoedelijk een hoop mond-op-mondreclame opgeleverd.

Afbeelding

De boomstamrivier wordt door de gasten ook positief gewaardeerd, maar helaas ligt de attractie relatief vaak in storing. Soms waren de storingen eenvoudig te verhelpen, al dan niet met de help van de mannen van de Sjaak Trekhaak garage, maar net zo vaak moest de fabrikant eraan te pas komen.

Afbeelding

Om dit probleem te bestrijden hebben we onze meest technisch begaafde medewerker Willem op trainingskamp gestuurd naar de fabrikant. Gedurende vier dagen zal op de hogote worden gebracht van alle ins en outs van het ritsysteem, zodat we minder afhankelijk worden van de expertise van de fabrikant. Storingen zullen daardoor sneller herkend en verholpen kunnen worden. Willem vertrekt aankomende donderdag. In een interview met de lokale krant geeft hij aan dat hij er veel zin in heeft:

"Ik heb veel zin in het trainingskamp!"
Willem, 45 jaar

Uitbreidingsplan B
Gezien de hevige concurrentiestrijd die is losgebarsten onder de pret- en recreatieparken van Nederland, hebben we een point of no return bereikt. We hebben geen andere keus dan door te gaan met groeien, anders is een terugval onvermijdelijk. De vergadering en brainstorm over de toekomst duurde slechts vijf minuten. Onze Engelse stagaire Wendy omschreef de situatie van het park als volgt:

"Shit got real."
Wendy, 30 jaar

We verheugen ons op de komende ontwikkelingen, en gaan dit jaar aan de slag met een nieuw uitbreidingsplan. Wat we alvast weten is dat we het attractie-aanbod voor kinderen willen uitbreiden, omdat de laatste paar toevoegingen allemaal behoorlijk spectaculair waren. Tevens willen we een overdekte attractie voor bij slecht weer, als tegenhanger van de boomstammen. In 1987 zullen we ons nieuwe meerjarenplan presenteren! Tot dan!
Beheerder

Volgende

Keer terug naar Realisme & Recreaties Block