Welkom op The New Block

Dit is de site voor jongeren die denken dat ze tijd teveel hebben maar dat eigenlijk niet hebben! Bespreek serieuze onderwerpen of post bullshit, op The New Block is voor alles ruimte. Schroom je niet om je te registreren, het is gratis en er wordt niks van je verwacht. Oja. Lees ook even de regels! Ze zijn niet echt moeilijk namelijk. Als je dan ook nog van deze melding af wilt, moet je je even registreren of hieronder inloggen. Doei!

Inloggen  •  Registreren

[2010] Westerdok - Thunder

Voor alle tijdlijnparken van De Concurrenten 3 en haar concurrenten

Re: [2007] Westerdok

Berichtdoor Liampie » wo 19 sep 2018, 09:49

Ik kan het ook amper bijbenen.

Wat ik superleuk vind is dat het niet meer Gröna Lund in Amsterdam is, maar dat je invloeden van (stads)parken uit de hele wereld verenigt. The Abyss is duidelijk een verwijzing naar Abismo, maar het vervult ook een beetje de rol van Insane in Gröna Lund, en de theming hier vindt zijn oorsprong in het Oblivionthema. Ben niet volledig weg van de supports, maar dat is sowieso ook lastig te doen dus een beetje geëxperimenteer vergeef ik je wel.

Goed bezig Steven. Ik heb al een hele lange tijd nieuw materiaal van De Bedriegertjes klaarliggen, maar ik heb geen goesting om het verhaaltje erbij te maken. :P Dit is wel een motivator voor me.
Beheerder

Medailles: 24

Berichtdoor Jappy » wo 19 sep 2018, 12:35

Hier met die Bedriegertjes updates! Kom maar op!
"How hard can it be??"

'My dick doesn't have eyes' - FredD, 2017

Medailles: 2

Berichtdoor Geert » wo 19 sep 2018, 20:06

Klasse updates man. Het park begint voor mij chaotischer en chaotischer te worden. Abyss vind ik een prachtige oplossing, waarin aan de ene kant de historie van de vorige achtbaan behouden blijft, maar aan de andere kant een totale nieuwe achtbaan er staan, top!
Dimi schreef:De frons bleef, ik aarzelde even, en gaf hem toen plots een high five.

_0_

Medailles: 5

Berichtdoor MK98 » wo 19 sep 2018, 20:25

Rode lichten doen het in Amsterdam altijd goed!
De gevel van die darkride is echt geweldig. De details werken bijzonder goed. De supports van Wacky Racer kunnen inderdaad beter. Ik had deze met de normale pipe supports gedaan.

Re: [2008] Westerdok - Boulevard!

Berichtdoor Steven » vr 21 sep 2018, 14:47

Afbeelding

2008 – Boulevard!

Afbeelding

Fase 2 in wat wij de ‘Boulevard-uitbereiding’ noemen. Dit jaar open wij 2 nieuwe attracties en daarnaast / daaronder een heerlijk strand in de stad met omkleedhokjes en diverse horecacounters. De eerste is een disco-coaster van Zamperla, de IJ Surfer. Een grote ronde schijf surft over de baan die verwerkt is in de opgeknapte havenbaken. Aan het andere uiteinde bevind zich een verhoogde boulevard met enkele eetkraampjes en de 2e nieuwe attractie, de Octopus. Deze klassieke attractie is voor de hele familie en blijft voor iedereen leuk. De wachtrij is tijdelijk overdekt, samen met het achter gelegen land lijkt hier de volgende uitbereiding te komen, we kunnen verklappen dat in een periode van 2 jaar hier 3 attracties zullen openen, waaronder een achtbaan!

Afbeelding
De IJ Surfer

BRAND, BATAVIA WERF BRAND AF
Afbeelding

Slecht nieuws, dit jaar is helaas onze Bataviawerf afgebrand, de zeilmakerijen, houtsnijderijen, het restaurant en het in aanbouw zijnde schip zijn helaas hierbij verloren gegaan. Het schip de ‘Batavia’ is gelukkig niet getroffen aangezien deze een stuk verderop ligt. De directie betreurt uiteraard deze brand maar heeft verder niet bekend gemaakt of de werf opnieuw opgebouwd gaat worden of er een andere bestemming voor de werf komt…

Afbeelding
Een foto van de brand, helaas wordt de werf als verloren beschouwd…

Nog meer slecht nieuws…
Het houdt niet op dit jaar, niet vanzelf. De gemeente heeft PER DIRECT het nieuw geopende strand gesloten. Waternet heeft er verschillende metingen uitgevoerd en het blijkt het IJ-water toch niet schoon genoeg te zijn om te zwemmen! In samenwerking met waternet is het park nu voor een oplossing aan het kijken, waarschijnlijk is er nog een flinke investering nodig om dit concept uitvoerbaar te krijgen, want tegenwoordig heeft men geen weerstand meer…

En een overzicht
van voor de brand…
Afbeelding

Medailles: 3

Re: [2009] Westerdok - Tornado & Go Kart

Berichtdoor Steven » ma 24 sep 2018, 19:52

Afbeelding

2009 – Tornado (woody) en Red Bull Go Karts!

Fase 3 in wat wij de ‘Boulevard-uitbereiding’ noemen. Dit jaar openen we een nieuwe houten achtbaan. Deze houten achtbaan genaamd Tornado geeft een flinke rit voor zijn kleine oppervlakte. De achtbaan is geplaatst aan de naastgelegen boulevard en deels op een aangelegd deel hiervan. Hierdoor lijkt het net alsof een deel van de achtbaan over een pier gaat! De lifthill en een deel van het layout zijn geplaatst boven de Muizenval attractie, wat ruimtebesparend werkt! Het layout creëert een binnenplaats waar ook gebruik van gemaakt is.

Afbeelding

Naast de ingang van de achtbaan bevind zich hier ook de Red Bull Go Karts Deze houten Go Kart baan is verdeeld over 2 verdiepingen en is geplaatst onder de remsectie en transfersectie van de achtbaan. Deze attractie zorgt voor een extra interactie met het gebied! Ook is er nog plaatst voor de uitbereiding van volgend jaar!

Afbeelding

Ook is het strand in samenwerking met waternet opnieuw geopend. Er is een afscheiding geslagen tussen het IJ-water en het zwemwater. Een zuiveringsinstallatie zorgt ervoor dat het water gefilterd en doorgepompt wordt. Het blijft dus natuurwater maar dan wel extra gereinigd.

Afbeelding

Onderzoek brand
De brand van de werf lijkt te zijn ontstaan in de zeilmakerij, maar door de hevigheid van de brand heeft men niet de exacte oorzaak kunnen achterhalen. Of de werf goed verzekerd was kan het park niet zeggen. De werf zelf werd niet al te goed bezocht, in tegenstelling tot het schip waar het vaak in rijen lopen is. Of de werf ook gaat terugkeren is dus ook nog niet bekend, het bestuur laat over dit traject nog geen druppel nieuws vallen…

En een overzicht
Afbeelding

Berichtdoor Jappy » ma 24 sep 2018, 20:27

Mooie uitbreiding maar ben geen fan van je houten achtbaan. Die is nogal....verhakkeld, als je begrijpt wat ik bedoel. Je zou kunnen zeggen dat hij er nogal...*zet zonnebril op* houterig uitziet!
"How hard can it be??"

Berichtdoor Steven » wo 26 sep 2018, 00:35

Jappy schreef:Mooie uitbreiding maar ben geen fan van je houten achtbaan. Die is nogal....verhakkeld, als je begrijpt wat ik bedoel. Je zou kunnen zeggen dat hij er nogal...*zet zonnebril op* houterig uitziet!

Klopt, ik heb heel bewust alleen krappe bochten gebruikt, aangezien ik een krappe en snelle baan met geringe hoogte wilde maken, net als z'n Zweedse broertje die nog wel krapper is ;)

Afbeelding

Zo'n lay-out zou in rct helemaal geen flow hebben en dit kwam na veel proberen als beste uit de bus met naar mijn mening voor de mogelijkheden in rct een redelijke smoothe flow ;)

Berichtdoor Uw grote leider Fred » wo 26 sep 2018, 20:40

Vind het knap dat je er een woodie inpropt (altijd beter wel een woodie dan geen woodie) maar die zone vind ik niet zo mooi. Benieuwd wat er nog gaat gebeuren.
Faas schreef:Mensen zijn de nieuwe paarden.

Medailles: 7

Re: [2010] Westerdok - Thunder

Berichtdoor Steven » zo 07 okt 2018, 18:13

Afbeelding

2010 – Thunder

Dit jaar breiden wij de beach-zone verder uit, op de binnenplaats van de houten achtbaan opent namelijk Thunder, een S&S space shot. Deze attractie brengt de bezoekers door middel van luchtdruk naar grote hoogte! Deze donderschot van een attractie is dan ook aangekleed als een donderwolkje!
Afbeelding
Afbeelding

De werf
komt niet meer terug. Het park heeft besloten dat de grond effectief voor het park gebruikt moet gaan worden. De Batavia blijft wel bij het park aangemeerd. Volgend jaar zal er op de plaats van de oude werf een nieuwe attractie verijzen, een die zowel leuk is voor het gezin als voor waaghalzen! Het avontuur zal er vanaf gaan spetteren bij deze baan!

Volgende update
Gaat even iets langer op zich laten wachten. Door een onverklaarbare fout kan ik geen een saved game meer openen, enkel een autosave van een versie waar ik allemaal probeersels in had gemaakt en waarbij ik dus wat moet terugbouwen naar de oorspronkelijke staat.
Deels ga ik dit doen, deels gaat dit in de komende tijd verwerkt worden in het verhaal. Er gaat dus het een en ander vervangen worden…

Berichtdoor Liampie » do 11 okt 2018, 12:53

Leuk met die wolkjes. Hoe ga je het terugbouwen aanpakken? Alles hetzelfde terugbouwen, of maak je wat aanpassingen?
Beheerder

Medailles: 24

Berichtdoor Steven » do 11 okt 2018, 13:42

Gelukkig lag niet het hele op park plat ;)
Aantal attracties had ik een probeersel voor iets nieuws neergezet, hiervan zet ik er een aantal dan door.
Aantal bevielen niet, hier bouw ik het of terug of pas ik het aan naar een gerenoveerde versie als het beter kon ;)

Berichtdoor Jappy » vr 12 okt 2018, 09:55

Ik ben benieuwd!
"How hard can it be??"

Vorige

Keer terug naar Realisme & Recreaties Block