Welkom op The New Block

Dit is de site voor jongeren die denken dat ze tijd teveel hebben maar dat eigenlijk niet hebben! Bespreek serieuze onderwerpen of post bullshit, op The New Block is voor alles ruimte. Schroom je niet om je te registreren, het is gratis en er wordt niks van je verwacht. Oja. Lees ook even de regels! Ze zijn niet echt moeilijk namelijk. Als je dan ook nog van deze melding af wilt, moet je je even registreren of hieronder inloggen. Doei!

Inloggen  •  Registreren

[2014,2015 & 2016] Berg en Meer

Voor alle tijdlijnparken van De Concurrenten 3 en haar concurrenten

Re: [2008] Berg en Meer

Berichtdoor Jappy » ma 11 jul 2016, 12:59

Sorry Geert! Effe vergeten! Das wat ik bedoel Fred! Eens zien of ik iets kan fixen wanneer ik terug in het land ben...
"How hard can it be??"

'My dick doesn't have eyes' - FredD, 2017

Medailles: 2

Re: [2008] Berg en Meer

Berichtdoor Dimi » di 12 jul 2016, 11:13

Ik ben in principe ook nog bezig. Ik kan binnenkort zelfs een grote update geven.
Geert schreef:In 1989 kwam de provincie Overijssel met het idee met te gaan in de nieuwe hype. Namelijk pretparken bouwen.

Medailles: 22

Re: [2009 & 2010] Berg en Meer

Berichtdoor GJV » vr 23 sep 2016, 22:48

2009

We zijn aanbeland in 2009, Berg en Meer zou dit jaar eigenlijk een nieuwe attractie openen. Helaas ging er iets mis met de vergunningaanvragen waardoor de bouw van de attractie pas later kon beginnen. Het park klopte voor deze attractie aan bij Huss voor een zogenaamde Topspin. De naam is al bekend gemaakt: Drill. In navolging van de “Schadelijke Schacht” die verleden jaar geopend is heeft ook deze een mijnbouwthema gekregen. Je neemt plaats in een graafmachine in een zandgroeve. Hoewel de attractie bijna gereed is, besluit het park mede door de tijdens het testen ontdekte kinderziektes toch om de opening uit te stellen naar 2010.

Afbeelding
Hoewel de attractie al is gekeurd en in principe open kan blijft deze toch nog gesloten, zodat deze hopelijk volgend jaar kan openen zonder storingen.

Het park heeft dit seizoen verder niet stilgestaan, de oudste attractie van het park de Intamin houten achtbaan “achtbaan” begon steeds meer te lijken op een hoofdpijnmachine. Het park heeft daarom besloten het Amerikaanse bedrijf Great Coasters International in te schakelen om de baan een volledige retrack te geven. Helaas bleken ook de treinen in de 15 jaar van operatie niet meer helemaal goed te zijn. Er is besloten om op dit moment de onderdelen van de twee treinen samen te voegen zodat het park in ieder geval kan draaien met de baan. In de komende jaren wordt er nog eens goed gekeken naar wat er gaat gebeuren met de ride, maar de directie laat weten dat sloop onderaan het lijstje staat.

Afbeelding
De attractie kan nu sowieso de komende 10 jaar nog draaien, dit geeft de directie de kans om na te denken over een mogelijke opvolger of ombouw.

Afbeelding
De vaste gasten zijn er blij mee dat de baan een retrack heeft gehad. Een veelgehoorde reactie was “Hij rijdt weer als nieuw!”.

Volgend jaar opent het park dus zijn nieuwe topspin, verder zal het een rustig jaar worden. Er staan geen extra opknapbeurten gepland, behalve dan het herbebossingsproject van het park.

Tot 2010!

2010

Het park opent dit jaar zoals beloofd zijn nieuwe topspin “Drill”. Een kleinschalige openingsceremonie betekend het startschot voor het nieuwe seizoen en de nieuwe attractie, die door de inzet van de technische dienst van Berg en Meer samen met de technische dienst van Huss draait als een zonnetje. De reacties van gasten zijn lovend.

Afbeelding
De attractie in zijn draaiende doen. Deze foto is genomen tijdens de allereerste rit met mensen, dus de twee personen die een ritje maken zijn de directeur van het park en de directeur van Huss.

Het park heeft aangekondigd dat dit de laatste uitbereiding zal zijn aan deze kant van het park. De komende jaren zal er eerst geïnvesteerd worden om het gebied rondom de entree van het park en Colossus op hetzelfde niveau te krijgen als de laatste uitbereidingen. Onder andere de twee restaurants zullen worden vernieuwd, omdat deze constructie dusdanig oud is dat ze beter gesloopt kunnen worden.

Tot 2011!

Medailles: 7

Re: [2009 & 2010] Berg en Meer

Berichtdoor GJV » za 12 nov 2016, 01:45

2011

We zijn aangekomen in 2011, het park vernieuwt dit jaar het hele ingangsgebied. O.a. de parkeerplaats is flink vergroot, de entree is uitgebreid en… er is een enorm theater gebouwd. Het nieuwe theater biedt plaats aan de parkshow van het park, maar het park gaat nu ook in de winter theaterproducties inkopen. Ook is in het theater een flink restaurant ingebouwd, is het af te huren voor bedrijfsbijeenkomsten en door de slimme opbouw van het theater waarbij het mogelijk is om de zaal compleet gelijkvloers te maken ook voor bedrijfsfeestjes.

Afbeelding
De parking in de nieuwe staat. Er staan nog geen bomen omheen omdat Berry (Ber voor de vrienden) van de groendienst was vergeten de juiste zaden te bestellen. Hij heeft langzaam groeiende zaden besteld i.p.v. snel groeiende.

Afbeelding
De in- en uitrit zijn ook volledig vernieuwd. Hier had Berry dan weer wel de juiste zaden besteld.

Afbeelding
De vergrootte entree, in totaal zijn er 6 kassa’s bij gekomen. Dit gaat in de drukke zomers voor een betere doorstroming zorgen.

Afbeelding
Het theater, in het voorste stuk zitten het restaurant, de theaterlobby en een bar. In het achterste (hogere) gedeelte zit de zaal.

Afbeelding
De achterkant. Voor de bouw van het theater zijn een aantal parkeerplaatsen voor het personeel verloren gegaan. Deze bleken harder nodig dan gedacht, want het personeel moest regelmatig op de gewone parking parkeren dit jaar. Komend jaar zal dit verholpen zijn.

Het park bestaat volgend jaar 20 jaar, wat voor het park reden is om groot uit te pakken. De grootste investering in de leeftijd van het park wordt gedaan. Tegelijk zal het een hele tactische zet zijn. Verleden jaar is Plopsa Indoor Coevorden geopend en het park merkt dat vooral families met kleinere kinderen steeds vaker kiezen voor Plopsa dan voor Berg en Meer. Ook heeft het park op de parkshow en darkride “De Boswachter” (waarvan het nog maar de vraag is hoe lang het duurt tot hij wordt afgekeurd) na geen mogelijkheid om bij slecht weer te verblijven. Dit gaat het park oplossen met een indoor hal waar maar liefst 3 nieuwe attracties inkomen, waaronder een achtbaan, plus een verplaatste attractie. Ook de komende jaren zal het park zich wat meer gaan richten op attracties voor de kinderen, om zo ook aantrekkelijk te blijven voor de gezinnen met kleine kinderen.

Afbeelding
De grond waar het nieuwe indoor paradijs komt te liggen. Het gerucht gaat dat de directie op studietrip naar Phantasialand in Duitsland is geweest voor het nieuwe gebied…

Tot 2012!

2012

Ja! Feest! Berg en Meer bestaat dit jaar 20 jaar. Precies 20 jaar geleden startte het park met het festival “Ruim met een harde R” en een kleine kermis. Wie had kunnen denken dat het park tot het niveau is gekomen waarop het nu is? Dit jaar opent het park een flink overdekt gedeelte. Het park is uitermate trots op het resultaat.

Afbeelding
Het indoorgedeelte met 4 attracties. Het geheel moet van binnen een Jungle Sfeer uitstralen. Het park heeft bewust gekozen voor verschillende thema’s aan de binnen en buitenkant. De directeur: “Het thema Jungle leent zich uitstekend voor een overdekt gedeelte, enkel zou dit teveel uit de toon vallen aan de buitenkant. Vandaar dat we de buitenkant anders hebben aangekleed als de binnenkant. De verplaatste draaimolen staat helemaal onderin de hoek. Dan hebben we “Biestje” (Fries voor Beestje), een rustige flatride, welke verscholen tegen de rechterwand ligt. De grootste blikvangers zijn toch wel “Cheetah”, een Mack Launched Coaster die je met 70km per uur lanceert in een Immelman. Cheetah is een ideale familiebaan, niet te snel, niet te ruig, maar wel spannend genoeg voor de kinderen die “Bim Bam Boom” al ontgroeid zijn. “Bim Bam Boom” is de 4e attractie van het overdekte paradijs. Gecentreerd in het midden van de hal heb je vanaf boven een mooi uitzicht over alle attracties. Inzittenden kunnen d.m.v. een hendel in het karretje zelf bepalen hoe hoog ze gaan.

Afbeelding
De buitenkant, gezien vanaf de parkeerplaats. Het contrast met de binnenkant is hier duidelijk te zien. Ook is hier de ingang naar de nieuwe, kleine, personeelsparking te zien en tevens de ingang voor vrachtverkeer wat leveringen komt brengen en via deze ingang heel het park kan rondrijden.

Afbeelding
De personeelsparking.

Hoewel het park jarig is, ligt het er zeker niet in beste staat bij. In het gebied rondom Colossus zijn alle bomen die er nog stonden (dat waren er niet veel meer, dit gebied is het enige wat nog niet aan de beurt gekomen is met de herindeling van het bosgebied) gerooid en het gebied staat vol met bouwhekken. Het park heeft aangegeven de komende jaren dit hele gebied te gaan herinrichten. Het oudste gebouw van het park, het restaurant met het terras over het meer, zal hierbij verdwijnen en volgens huidige standaarden herbouwt worden en Colossus zal een complete make-over krijgen. Ook zal er achter Colossus een nieuw gebied voor attracties worden ontwikkeld. Het park heeft aangegeven hier een achtbaantje specifiek voor de kleine kinderen neer te gaan zitten.

Afbeelding
Het gebied van de uitbereiding. In 2014 zal hier de nieuwe achtbaan openen samen met het herbouwde gebied rondom Colossus. Deze laatste zal na het hoogseizoen van 2013 sluiten om heel de winter te kunnen doorwerken. Het beloofd groots aangepakt te gaan worden…

Tot 2013!

2013

Het is 2013 en het park is begonnen aan de bouw van de nieuwe kinderachtbaan. Het park heeft aangekondigd er nog een kleine flatride bij te openen voor de kleintjes.

Afbeelding
Deze foto werd genomen vlak voor de sluiting van Colossus. Achter het horecapunt “Meerzicht” is ook een laad- en los gedeelte geplaatst, zodat ze niet constant met rolcontainers door het park hoeven om het punt te bevoorraden.

Het park heeft dit jaar ook een helikopter boven het park laten vliegen voor een reclamespot. Hierbij is een mooie overzichtsfoto geschoten van het park.

Afbeelding
Het park in 2013,zoals te zien is is er niet heel veel ruimte meer voor uitbereiding. De directie heeft wel aangegeven dat dit de laatste achtbaan is die het park krijgt. Als er nu eentje bijkomt, zal er eerst een andere moeten verdwijnen.

Volgend jaar opent dus de vernieuwde Colossus en de nieuwe kinderachtbaan. De directie is er erg enthousiast over, dus dat belooft wat!

Tot 2014!

Even nog een klein vraagje, ik heb wat hulp nodig met wat hacks. Ik krijg het niet voor elkaar om gemergde attracties met meerdere karretjes te laten rijden. Is er iemand die mij hier mee zou kunnen helpen?

Re: [2011,2012 & 2013] Berg en Meer

Berichtdoor Paul » za 12 nov 2016, 15:12

Je bouwstijl is er echt enorm op vooruit gegaan! De nieuwere projecten zien er echt goed uit. Je slaat hier en daar nog wel de plank mis met de schalen. Veel gebouwen zijn echt enorm.

Op de nieuwe entree heb ik niks aan te merken, die heeft alles.

Medailles: 3

Berichtdoor Jappy » za 12 nov 2016, 20:17

Het ziet er enorm uit! Maar coole uitbreidingen. Al weet ik niet of het zo realistisch is om zoveel nieuwe achtbanen toe te voegen na elkaar.
"How hard can it be??"

Berichtdoor GJV » vr 16 dec 2016, 15:21

Klein probleempje, mijn RCT laptop heeft het begeven (in de zin dat ik enkel en alleen BSOD's krijg) en hoewel ik wel back-ups heb is de laatste van 9 november, natuurlijk zit daar de update vanaf 2012 net niet bij. Ik sta nu voor de keuze om te wachten tot ik uitgevogeld heb hoe ik de HDD uit die laptop krijg om hem aan mijn andere laptop te hangen (met de kans dat deze het gewoon begeven heeft) of de laatste 2 jaar opnieuw te bouwen. Welke keuze ik ook maak, een volgende update gaat nog even op zich laten wachten...

Berichtdoor Jappy » vr 16 dec 2016, 16:41

:cry:
"How hard can it be??"

Berichtdoor GJV » vr 16 dec 2016, 18:49

Ja zo voelde ik me ook, want hoewel ik "maak automatisch back-ups van bestanden" had aangevinkt, is dit blijkbaar al een jaar niet gebeurd. Het is niet alleen de RCT bestanden die weg zijn...

Re: [2014,2015 & 2016] Berg en Meer

Berichtdoor GJV » zo 08 apr 2018, 20:14

2014

2014 is het jaar waarin Berg en Meer de gerethemede versie van Colossus opent. Hoewel de attractie helemaal hergethematiseerd is naar een, door het park bedacht, middeleeuws verhaal, is de omgeving nog niet helemaal klaar. Bomen hebben tijd nodig om te groeien en het park ligt in de clinch met de milieuautoriteiten. Zolang er geen overeenkomst gevonden is heeft het park aangegeven geen boom aan te planten. Wel heeft het park ook de naam van de baan veranderd. Van Colossus naar “Heksejacht”, helemaal in stijl met het nieuwe thema. Als laatste pakt het park groots uit met een primeur in Nederland: een totale VR-ervaring. Gasten hebben de mogelijkheid om te kiezen voor een totaal nieuwe ervaring, die de verbinding met het thema beter legt. De directie heeft aangegeven dat de baan ook altijd nog zonder de VR brillen is te bezoeken.

Het verhaal gaat over een jonge vrouw die hekserij bedrijft. Als ze wordt ontdekt wordt ze van haar hutje naar de kerk gebracht om haar haar heidense praktijken af te leren. In de kerk weet ze te ontsnappen, en vliegt ze op haar bezemsteel weg, terug het bos in. In het bos volgt een pijlsnelle achtervolging, zal de heks weten te ontsnappen?

Afbeelding
De hergethematiseerde attractie. Het park heeft een flinke investering gedaan, er is een verhaal verzonnen en de gebruikte materialen zijn zo goed als zoals ze in de middeleeuwen gebruikt werden. In het midden van de wachtrij bevindt zich het hutje van de heks, waar door middel van tv schermen en geluidsinstallaties iedere paar minuten het eerste stuk van het verhaal aan de gasten vertelt. In het stationsgebouw, gethematiseerd naar de kerk waar de heks uit ontsnapt, is er een tweede voorshow. Na de voorshow splitst de rij in twee, eentje voor de VR-ervaring en eentje voor de gasten die de rit zonder VR willen ervaren.

Het park heeft dit jaar ook de kinderachtbaan geopend: Colossus Jr.. Hiermee biedt het park nu ook echte thrill voor de allerkleinsten, want al vanaf 90cm mag je in deze achtbaan. Wel is de kleine flatride die naast de baan zou komen, komen vervallen. De directie heeft geen reden gegeven voor het schrappen van de attractie en wilde ook niet inhoudelijk op commentaar reageren.

Afbeelding

Het park heeft nog geen plannen bekend gemaakt voor volgend seizoen, de verwachting is dat er hooguit een kleine uitbereiding gedaan wordt.

2015

Zoals vooraf aangegeven heeft het park geen uitbereiding gecommuniceerd, maar toch komt ze verassend uit de hoek. Intamin heeft het eindelijk voor elkaar gekregen om de lift in “It Woeste Wetter” op een veilige manier aan de praat te krijgen. Vanaf nu kunnen de gasten met 65km/u van een grote glijbaan af glijden in het meer.

Afbeelding

Voor 2016 heeft het park aangekondigd de kleine schipschommel te vervangen die voor Heksejacht in het water ligt.

2016

Zoals vorig jaar aangekondigd heeft het park dit jaar de schipschommel vervangen. De oude ontving bijna geen gasten meer, was technisch en economisch helemaal afgeschreven en was bovendien afgekeurd door de keuringsinstantie. Het park besloot daarom de attractie te vervangen, maar wel door een grotere, hogere en nieuwere variant. Ook is de capaciteit van het schip ruim verdubbeld met het nieuwe schip.

Afbeelding
Het nieuwe schip ligt prachtig in het water.

Voor 2017 heeft het park aangegeven een jaar rust te houden, er zullen geen nieuwe attracties bij komen. Wel zal in het theater een nieuwe musical gaan draaien.

Vorige

Keer terug naar Realisme & Recreaties Block